مدیر کل انتقال خون استان:

با شیوع کرونا اهدای خون در یزد کاهش پیدا کرده است

۱۳۹۹/۰۵/۲۷ - ۱۴:۴۴:۱۷
کد خبر: ۱۰۴۵۳۷۴
با شیوع کرونا اهدای خون در یزد کاهش پیدا کرده است
مدیر کل انتقال خون یزد با اشاره به کاهش اهدای خون در این استان به علت شیوع کرونا، از هموطنان خواست در طول ایام ماه محرم و صفر با حضور در مراکز انتقال خون ضمن مشارکت در امر اهدا خون به پویش «نذر خون» بپیوندند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ «نقی تقوایی» با اشاره به اهمیت برگزاری پویش «نذر خون» ویژه ماه محرم و صفر توسط سازمان انتقال خون در کشور، اظهار کرد: این پویش در استان یزد که به عنوان حسینیه ایران شناخته می‌شود نیز امسال به صورت هماهنگ از تاسوعا تا اربعین حسینی برگزار می‌شود.

وی افزود:‌ از داوطلبین اهدای خون دعوت می‌شود تا با حضور در مراکز انتقال خون علاوه بر شرکت در این پویش، ارادت خود را به حضرت امام حسین (ع) نشان دهند.

مدیرکل انتقال خون یزد با اشاره به کاهش اهدای خون به علت شیوع کرونا در این استان، گفت: با توجه به کاهش اهدای خون در ماه‌های اخیر به علت شیوع ویروس کرونا و نشر کلید واژه نذر در رسانه‌های رسمی و فضای مجازی، فرصت مغتنمی ایجاد شده تا داوطلبان اهدای خون بیش از پیش به اهمیت حضور در مراکز انتقال خون در این روزها توجه کرده و به افزایش ذخایر خون در ماه‌های محرم و صفر کمک کنند.

وی با بیان این‌ که امسال نذر ماسک و نذر مواد ضدعفونی کننده از جمله اولویت‌های اجرایی برای عاشقانه سید الشهداست، تصریح کرد: نحوه مدیریت فاصله گذاری اجتماعی و توزیع داوطلبین در زمان های مختلف در سامانه نوبت دهی اهدای خون استان یزد بارگزاری شده و افراد می‌توانند ثبت‌نام و زمان دلخواه خود را برای اهدای خون یا پلاسما مشخص کنند.

به نقل از وبدای یزد، تقوایی در پایان پلاسما درمانی را براساس نتایج مقالات داخلی و خارجی موفق برشمرد و از بهبود یافتگان کووید ۱۹ خواست به شکرانه بازیابی سلامتی‌شان با اهدای پلاسما به پویش شکرانه سلامت بپیوندند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز