به این دلایل باید قبل از ۴۰ سالگی حتما لاغر شد!

۱۴۰۱/۱۲/۲۳ - ۰۸:۴۹:۱۱
کد خبر: ۱۰۴۵۴۵۶
به این دلایل باید قبل از ۴۰ سالگی حتما لاغر شد!
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد کاهش چربی اضافی بدن در جوانی و میانسالی خطر مرگ زودهنگام را نصف می‌کند.

به گزارش  خبرگزاری برنا؛ میان سالی آخرین فرصتی است که کاهش وزن می تواند تاثیر مثبتی بر طول عمر فرد داشته باشد. محققان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه بوستون آمریکا درجریان یک تحقیق متوجه شدند که کاهش شاخص توده بدن (بی. ام. ای) تقریبا در سنین میان ۲۵ و ۴۰ سالگی برای داشتن زندگی طولانی مدت بسیار مهم است.  

بر اساس نتایج این مطالعه، افرادی که شاخص توده بدن (بی. ام. آی) آنها از محدوده « چاق» در جوانی خارج شده به محدود کمتر از  «اضافه وزن» در میانسالی می رسد، خطر مرگ پیش از موعد ۵۴ درصد کاهش می یابد.

اما افرادی که بعد از میانسالی وزن خود را کم می کنند، نمی توانند خطر مرگ پیش از موعد را به اندازه قابل توجهی کاهش دهند؛  با این حال بر اساس نتایج این تحقیق،  بهترین توصیه به افراد این است که در اوان میانسالی با چربی های اضافی بدن خود مبارزه کنند چرا که داشتن چربی اضافی در بدن می تواند به ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سرطان، دیابت و حتی زوال عقل در سال های بعدی زندگی منجر شود.  

محققان می گویند نتایج این مطالعه نشان می دهد که پیشگیری اولیه و ثانویه از چاقی به ویژه در سنین جوانی، یک فرصت مهم برای تقویت سلامت مردم است.

 

نظر شما