رئیس شورای عالی استان یزد:

‌شوراها و دستگاه قضا نمایندگان مردم در اجرای عدالت هستند

۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۱:۳۵:۴۵
کد خبر: ۱۰۴۵۷۵۶
‌شوراها و دستگاه قضا نمایندگان مردم در اجرای عدالت هستند
رئیس شورای اسلامی استان یزد با بیان اینکه تامین ‌عدالت از اهداف مشترک شوراها و قوه قضاییه در قانون اساسی است گفت: تعامل موجود بین دادگستری و شوراها می‌تواند منجر به احقاق حقوق عامه مردم و ایجاد عدالت در جامعه شود.

به گزارش خبرگزاری برنا یزد، "سیدمحمود میرابوالقاسمی" رئیس شورای اسلامی استان یزد در دیدار با رئیس کل دادگستری استان و  دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد  به حضور رئیس قوه قضاییه در سی و چهارمین اجلاس شورای عالی استان ها اشاره کرد و افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در اجلاس شورای عالی استان ها به درستی شوراهای اسلامی شهر و روستا ‌را همکاران دستگاه قضایی معرفی کرد.

وی اظهار داشت: رئیس قوه‌ قضاییه شهر سالم را مبتنی بر معنویت، اخلاق، عدالت و عقلانیت عنوان کرد و از شوراهای اسلامی خواست مانع تضییع حقوق مردم شوند.

رئیس شورای اسلامی استان یزد پاسداری از حقوق مردم را از وظایف اصلی شوراها دانست و خاطرنشان کرد: ‌شوراها و دستگاه قضا نمایندگان مردم در اجرای عدالت هستند و باید بیشتر از گذشته با هم تعامل داشته باشند.

میرابوالقاسمی گفت: اگر لایحه مدیریت ‌یکپارچه شهری تحقق پیدا کند، ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها خودبخود اصلاح و از تخلفات ساختمانی جلوگیری می شود.

رئیس کل دادگستری استان هم در این دیدار به جایگاه ویژه شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی اشاره کرد و گفت: جایگاه شورا به حدی ‌است که می توان از آن به عنوان قوه چهارم یاد کرد.

غلامعلی دهشیری ادامه داد:‌ شوراهای اسلامی تجلی عینی خواست و اراده مردم هستند و می توانند در کنار سه قوه دیگر زمینه‌ساز آرامش، راحتی و عدالت و انصاف برای مردم باشند.

‌وی از اعضای شورای اسلامی استان خواست که جایگاه خود را قدر بدانند و برای احقاق حقوق مردم تلاش کنند.

‌رئیس کل دادگستری استان افزود: دستگاه قضایی نیز با چشم انداز و سند تحول پیشرو در اجرای عدالت حامی شوراهای اسلامی شهر و روستاست.

دهشیری از اعضای شورای اسلامی استان خواست مر قانون را در تصمیم گیری ها لحاظ کنند و فارغ از وابستگی به جریان‌های سیاسی، خود را خادمان مردم بدانند که اگر این امر تحقق یابد بی‌شک دستگاه قضا نیز حامی اصلی شوراها خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز