نذر خون حسینی امسال هم برگزار می شود

۱۳۹۹/۰۵/۲۸ - ۱۱:۰۸:۴۶
کد خبر: ۱۰۴۵۷۸۲
نذر خون حسینی امسال هم برگزار می شود
محرم ، ماه پیروزی خون بر شمشیر نزدیک می‌شود و گویا با بحرانی که نظام سلامت این روزها با آن دست به گریبان است، امسال باید که محرمی متفاوت را تجربه کنیم

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، پایگاه های انتقال خون به منوال اهداف و رسالت‌های ذاتی سازمانی خود هر ساله پذیرای داوطلبان اهدای خون بوده و امسال نیز همچنان خواهد بود. در تمام این سالها بسیاری از مردم شریف استان و مشهد مقدس عزا‌داری را با ایثار‌گری به همنوعان خود در هم می‌آمیختند و علاوه بر مشارکت در امر خداپسندانه اهدای خون با روشهای مختلفی حمایت و در‌کناری خود را با این ارگان عام‌المنفعه با ثبوت می‌رساندند.

در این محرم اما وضع عزاداری تفاوت‌هایی به خود خواهد گرفت. از جمله آنکه نذر‌های عاشقان به سمت سلامت و بهروزی دیگر هم میهنان و همشهریان هدایت خواهد گردید.

یکی از اهداف این خیر‌خواهی و نیک‌اندیشی می‌تواند پایگاه های اهدای خون باشد. ارگانی که در میانه بحران کرونا بی‌حاشیه و فارغ از همه مشکلات پیش‌رو نگذاشت که بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی نا‌امید بمانند و خون در رگ‌های سلامت از جریان بیافتد.

مشکلات، کمبودها و نیازمندی‌های پایگاه های انتقال خون اما کم نیستند. تجهیزاتی که باید نو‌سازی شود، آنهایی که باید تهیه و به واحد‌های فنی اضافه شود و بسیاری موارد دیگر که بی‌تردید به ارتقا سطح کمی و کیفی ارائه خدمات حیاتی به نظام بهداشت و درمان کمک خواهد کرد.

پس بر خود فرض دانستیم به عنوان متولیان تامین خون و فرآورده های خونی سالم از عاشقان سالار شهیدان و هیئت‌های مذهبی در این آستانه پیشنهادی ارائه کنیم:

بزرگواران می‌توانند با ارائه پیشنهاد و بررسی جنبه‌های مختلف آن، نذورات خود را برای بهینه‌سازی و ارتقا کمی و کیفی پایگاه های اهدای خون اعم موارد مصرفی ( پذیرایی اهداکنندگان و تامین اقلام فرهنگی تا موارد و ملزومات بهداشتی ) که متعلق به خود آنان است اختصاص دهند. چه بسا اگر این مشارکت همگانی و فراگیر شود بتوانیم کاری بزرگ انجام دهیم. معتمدان، مدیران ، فعالان مذهبی و مدنی و اصحاب رسانه می‌توانند در این امر و هدایت اذهان به سرویس انتقال خون نقشی حیاتی ایفا کنند و یقین دارم که کوتاهی نخواهند کرد.

بهر جهت سخن کوتاه می‌کنم. همه روزه در اداره کل انتقال خون استان منتظر حضور و یا تماس تلفنی و مشورت با خیر‌خواهان خواهیم بود تا پیشنهادات شما را به گفتگو بگذاریم و نتیجه‌ای حاصل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز