مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خبرداد:

شورای اطلاع رسانی لرستان در بین پنج استان برتر کشور

۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - ۰۱:۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۰۴۶۱۴۳
شورای اطلاع رسانی لرستان در بین پنج استان برتر کشور
محمد حسین فتایی از حضور لرستان در بین ۵ استان برتر کشور در زمینه برگزاری و اجرای مصوبات شورای اطلاع رسانی خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛فتایی در بیستمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان ضمن تبریک مجدد روز خبرنگار به اصحاب رسانه و مطبوعات استان و تسلیت فرارسیدن ایام محرم، اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه سال گذشته، شورای اطلاع رسانی استان در ذیل ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و با عنوان کمیته اطلاع رسانی ستاد فعالیت داشته و این اولین جلسه حضوری پس از شیوع این ویروس است که با هدف بررسی دستور العمل رسانه ای و تبلیغی دولت با تکیه بر هفته دولت امسال برگزار می شود.  

او افزود: این شیوه نامه به تمام دستگاه های دولتی ابلاغ گردیده و فعالیت های رسانه ای ادارات کل و زیرمجموعه های دولت در کل کشور در طی یکسال پایانی دولت، بر این اساس خواهد بود.

 دبیر شورای اطلاع رسانی لرستان تصریح کرد:علی رغم محدودیت های فراوان به وجود آمده و تحریم ها و اقدامات ناجوانمردانه دشمنان نظام و ایران، دولت تدبیر و امید خدمات بسیاری را ارائه داده که لازم است بیش از گذشته اطلاع رسانی و آگاهی بخشی شود.

او سپس با اشاره به حضور شورای اطلاع رسانی استان در بین پنج استان برتر کشور، یادآورشد: در آخرین ارزیابی صورت گرفته، شورای اطلاع رسانی استان در زمینه تعداد برگزاری، تعداد مصوبات و کیفیت اجرایی مصوبات در بین پنج استان برتر کشور قرار گرفته که جای خرسندی دارد.

فتایی در   تشریح بخش های از دستورالعمل رسانه ای ابلاغ شده ،خاطر نشان کرد:دولت در شرایطی تاریخی و کم سابقه، مسئولیت اجرایی کشور را عهده دار شد که علاوه بر فشارها و تحریم های دشمنان نظام، مسائل و موضوعات ناخواسته ای همچون شیوع ویروس کرونا و اشکال مختلف بلایای طبیعی از جمله سیل، کشور را در شرایط بحرانی قرار داده و دولت با تکیه بر سیاست های اجرایی و حمایتی خود خدمات بسیاری را به مردم ارائه کرد که بنا بر دلایل مختلف، به خوبی اطلاع رسانی نشده و لازم است روابط عمومی دستگاه های دولتی با بهره مندی از ظرفیت رسانه ای استان، خدمات صورت گرفته را به خوبی منعکس نمایند.

او گفت: استفاده از شیوه ها و روش های قابل فهم برای افکار عمومی در این خصوص بسیار ضروری است و باید نقش دولت در تقویت انسجام، وحدت ملی، همدلی و همکاری بین تمامی ارکان نظام به خوبی تبیین شود.

 دبیر شورای اطلاع رسانی لرستان  ادامه داد: ضروری است در فعالیت های رسانه ای و تبلیغاتی خود نشان دهیم که تروریزم اقتصادی، به دنبال فروپاشی نظام اقتصادی و سیاسی کشور بوده و لازم است سناریوها و فشارهای اقتصادی و امنیتی دشمنان به مردم یادآوری شود تا مشخص شود آنان با تحریم های ناجوانمردانه به دنبال چه هدفی هستند و دولت در این شرایط دشوار چگونه توانسته دسیسه های دشمنان را خنثی نماید.

او  بیان کرد: این دستورالعمل برای تمام دستگاه های دولتی لازم الاجرا است و روابط عمومی ها نقشی محوری در این زمینه دارند.

 

 

 

نظر شما