چه خبر از شاخص های بورس؟

۱۳۹۹/۰۵/۲۹ - ۱۵:۰۰:۴۲
کد خبر: ۱۰۴۶۵۵۵
چه خبر از شاخص های بورس؟
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: آنچه که امروز بر اساس سهام‌داران عدالت، بنگاه‌های قدرتمند اقتصادی در استان و بر اساس سهم ما از بازار سرمایه و فناوری موجود در استان شاهدیم، این است که خراسان می‌تواند اولین بورس مستقل منطقه‌ای را در کشور به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حسین امیر رحیمی با بیان این مطلب درباره وضعیت استان و آمادگی آن برای ایجاد بورسی مستقل در نشست خبری امروز صبح تصریح کرد: اتفاق خوشایندی که تا این لحظه با همکاری نهاد‌های مؤثر اقتصادی استانی رخ داده، این است که بنگاه‌های بورسی استان را شناسایی کردیم و اکنون ۳۶ بنگاه بورسی داریم که در تاریخ ۲۰/۵/۹۹، ۱/۷ درصد بورس تهران را تشکیل می‌دهد. در پایان سال ۹۸ باتوجه‌به رشد بازار سرمایه، سهم ما ۱/۹ درصد بوده است، به این معنی که با وجود فعالیت روبه‌رشد شرکت‌های بورسی، شاهد کاهش این میزان هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه این نشان می‌دهد ما ۲ محدودیت داریم، یک اینکه سهممان کم است و دوم اینکه این سهم کم درحال کاهش است، اظهار کرد: در همین راستا به‌دنبال این هستیم که چه شرکت‌هایی که در استان بورسی نیستند و چه ارزشی دارند؟ را شناسایی کنیم که اگر این رقم درخور توجه نباشد، نتیجه می‌گیریم که استان ظرفیتی برای تأمین بازار سرمایه ندارد.

امیر رحیمی تأکید کرد:، اما طبق بررسی‌های اولیه ما ارزش شرکت‌های غیربورسی خراسان به‌مراتب بیشتر از شرکت‌هایی است که امروز از خراسان در بورس فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همین ظرفیت به‌عنوان یکی از پایه‌های پیشنهاد بورس مستقل در استان خراسان رضوی است، تأکید کرد: پایه دوم وجود نهاد‌های قدرتمندی است که در استان فعال هستند. ما از نظر اقتصادی نهاد‌هایی مثل آستان قدس رضوی و از نظر فناوری نهاد‌هایی مثل پدیده را داریم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم پیشنهادمان برای تشکیل بورس مستقل دلیل دیگر اضافه کنیم تقاضا در بازار سرمایه است. در بحث سهام عدالت در استان خراسان رضوی با حدود ۴ میلیون نفری که مشمول شدند، در وضعیت بسیار مناسبی نسبت به دیگر شاخص‌های اقتصادی قرار داریم.

وی ادامه داد: ۴ میلیون نفر از حدود ۵۰ میلیون نفری که در کشور سهام عدالت به آن‌ها تخصیص یافته است و حدود ۸ درصد سهامداران کشور می‌شوند، در خراسان هستند که باتوجه‌به ارزش روز سهام و اینکه بتوانیم این افراد را با فرهنگ‌سازی به سمت سهام‌داری حرفه‌ای و استفاده از مزایای سهام سوق دهیم، قطعا بازار سرمایه خراسان می‌تواند مؤثر و کارساز باشد.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز