ارتقا سرانه ورزشی کردستان از رتبه ۲۹ به ۱۳ کشوری

۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۱۱:۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۰۴۶۸۳۵
ارتقا سرانه ورزشی کردستان از رتبه ۲۹ به ۱۳ کشوری
بهرام نصراللهی زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان: خوشبختانه شاهد توسعه سرانه ورزش کردستان هستیم که از رتبه کشوری 29 به رتبه 13 ارتقا پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سنندج، بهرام نصراللهی زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان در حضور اصحاب رسانه  اظهار داشت: وظیفه همه ما مسئولان حفظ امید در بین مردم است و این کار با انعکاس کارهای واقع گرایانه محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته اقدامات قابل توجهی در بخش‌های مختلف و در سطح استان انجام شده، افزود: امسال سال بهره برداری از پروژه های بزرگی که نوید بخش توسعه استان در آینده‌ای نزدیک است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان ادامه داد: تا چند سال پیش در سرانه ورزشی استان ۲۹ کشور بودیم که اما امروز با بهره برداری از ۱۴۰ پروژه ورزشی سرانه ورزشی ما به استان ۱۳ رسیده‌ایم و امسال نیز پروژه‌های متعددی غیر از سالن شش هزارنفری سنندج که آماده بهره برداری است، مانند سالن ۱۲۰۰ نفری بانه، زمین‌های چمن مصنوعی در سطح شهر و روستا و بهره برداری از هتل ورزش سقز را در دستور کار قرار داده‌ایم.

نصراللهی زاده ادامه داد: در حوزه بیمارستانی نیز از نظر سرانه تخت بیمارستانی، سرانه مراکز بهداشتی و درمانی، سرانه خانه بهداشت و روستایی از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

وی به مزیت دیگر استان در پروژه های دولتی اشاره کرد و گفت: کرستان از محدود استان هایی است پروژه‌های دولتی را به بخش خصوصی و سرمایه گذاران واگذار کرده امسال نیز سه پروژه ورزشی مجموعه حجاب سنندج، پیست بین‌المللی اسکی بیجار و زمین چمن مجموعه استقلال سنندج را به بخش خصوصی واگذار کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با بیان اینکه راه آهن سنندج – همدان امسال در قانون بودجه ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن اختصاص داده شده بود که در خرداد ماه امسال ۱۰۰ درصد این اعتبار تخصیص یافت که ۲۵۰ میلیارد تومان آن به صورت نقدی پرداخت شد.

نصراللهی زاده ادامه داد: برای مجموعه زهکشی و پایاب سد گاران مریوان که ۴.۵۰۰هکتار از اراضی کشاورزی را در بر می‌گیرد، در مجموع ۱۳۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که ۱۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه نیز تخصیص یافت.

وی تصریح کرد: برای دو سد امیرآباد و رمشت نیز ۹۰ میلیارد تومان اعتبار در قانون بودجه اختصاص یافته بود که با ۱۱۰ درصد تخصیص ۹۹ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه‌ها تزریق شد که امیدواریم در طول سال شاهد بهره برداری از این پروژه‌ها باشیم.

 

 

نظر شما