مسئول کمیته درگ هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان البرز:

استانی مدعی در رشته "درگ" محسوب می شویم/ نبود پیست به روند توسعه اتومبیلرانی البرز لطمه می زند

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۱۰:۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۰۴۷۹۷۴
استانی مدعی در رشته درگ محسوب می شویم/ نبود پیست به روند توسعه اتومبیلرانی البرز لطمه می زند
مسئول کمیته درگ هیئت موتورسواری واتومبیلرانی استان البرز با بیان اینکه البرز یکی از استان های مدعی در رشته درگ محسوب می شود گفت: نبود پیست استاندارد وهزینه های بالا این رشته بر توسعه کمی وکیفی آن سایه انداخته است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، مرتضی شاد فرخ اظهار کرد: از سال 76 فعالیت خود را در رشته اتومبیرانی آغاز کرده ام و از سال 92 علاوه بر حضور در مسابقات مختلف و کسب عناوین متعدد کشوری مسئولیت کمیته درگ البرز را عهده دار بوده ام

وی افزود: در این سالها به لطف تلاش های صورت گرفته و حمایت های اقای درویشی در جایگاه ریاست هیئت توانسته ایم شاهد توسعه و رشد خوبی در پرورش اتومبیلران و کسب عناوین برتر کشوری داشته باشیم و امروز به جرات می توان گفت البرز جایگاهی غیر قابل انکار و تاثیر گذار در اتومبیلرانی به خصوص رشته درگ دارد.

شادفرخ با اشاره به اینکه سال گذشته بیشترین عناوین کشوری به البرز رسیده است گفت: رشته درگ جذابیت و حساسیتی ویژه دارد و با توجه به مدت زمان کم رقابت و تعیین کننده بودن صدم های ثانیه در رتبه اتومبیلرانان جذابیتی فوق العاده را در خود دارد.

مسئول کمیته درگ هیئت موتورسواری واتومبیلرانی استان البرز به مشکلات و تنگناهای موجود در این ورزش اشاره کرد و گفت: نوع مسابقات در رشته درگ به نحوی است که نیاز به یک پیست با حداقل یک کیلومتر مسافت دارد که متاسفانه این بستر در البرز مهیا نیست و ما در حال حاضر برای برگزاری مسابقات درگ از پیست مجموعه تفریحی آیلند استفاده می کنیم.

وی تصریح کرد: البته در سال96 و97 و پیش از افتتاح کامل بزرگراه همت به کرج دو دوره مسابقات قهرمانی کشور در کرج را میزبانی کردیم اما پس از آغاز فعالیت این بزرگراه عملا دیگر فضای مناسبی برای برگزاری مسابقات درگ نداریم و در این بخش دچار مضیقه هستیم.

شاد فرخ هزینه بالای لوازم یدکی خودروها را دیگر مشکل اتومبیرانان عنوان کرد و گفت: متاسفانه در این بخش شاهد افزایش سرسام آور قیمت ها هستیم و این مساله به شدت ورزشکاران و افراد علاقمند به این رشته را دچار مشکل کرده است.

متولی رشته درگ در البرز که رکورددار کشور در کلاس 4 سیلندر توربو دیفرانسیل عقب محسوب می شود ادامه داد: البرز توانسته در سال های اخیر به نوعی عناوین برتر مسابقات را قبضه کند و حتی صاحب یک عنوان در مسابقات بین المللی ارمنستان شود و این موفقیت ها ماحصل همراهی هیئت استان و همکاری ورزشکاران بوده است.

وی در پایان گفت: مشاهده شده جوانان زیادی در سطح خیابان ها به شکلی خطرناک با هم کورس می گذارند و جان همشهریان ما را به خطر می اندازند و اگر پیست درگ در استان ایجاد شود می توان آنها را برای تخلیه این انرژی و هیجان به این پیست هدایت کرد وبا آموزش های لامز آنها را مبدل به قهرمانان کشوری وبین المللی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز