مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

مدارس اردبیل برای فعالیت در شرایط مختلف کرونایی آمادگی دارند

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۱۴:۲۵:۴۲
کد خبر: ۱۰۴۸۲۸۰
مدارس اردبیل برای فعالیت در شرایط مختلف کرونایی آمادگی دارند
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از برنامه‌ریزی برای شروع تحصیلی و برقراری آموزش در شرایط مختلف کرونایی در مدارس این استان خبر داد.

به گزارش برنا،احمد ناصری  در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: برنامه‌های مختلف آموزشی برای ارائه دروس و آموزش‌های حضوری و نیز در فضای مجازی مهیا شده که متناسب با وضعیت و شرایط موجود از نظر بیماری کرونا از سوی مسوولان و دبیران در  مدارس اجرایی خواهد شد.

وی  اظهارداشت: سال تحصیلی جدید از ۱۵شهریورماه شروع می‌شود و از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم توسط کارگروه‌های مختلف انجام شده است.

او افزود: در حالت اول اگر وضعیت سفید باشد فعالیت مدارس طبق روال سال‌های گذشته بصورت عادی انجام خواهد شد، اما در صورتی‌که وضعیت مرکز استان و سایر شهرستان‌ها زرد باشد نحوه فعالیت مدارس تغییر خواهد یافت طوری‌که روز پنجشنبه به روزهای فعال هفته اضافه شده و دانش‌آموزان مدارس نیز به ۲ گروه تقسیم خواهند شد.

وی گفت: با هدف کاهش تراکم دانش‌آموزی در کلاس و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گروه اول دانش‌آموزان سه روز در هفته و گروه دوم نیز سه روز بعدی هفته را در کلاس درس حاضر خواهند شد.

او افزود: در همین وضعیت زرد در مناطق روستایی و عشایری نیز که تراکم دانش‌آموزان کمتر است ، معلمان ،مدیران و راهبران آموزشی در مدارس حضور یافته و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به فعالیت آموزشی خواهند پرداخت.

وی گفت: در صورتی‌که وضعیت استان و سایر شهرستان‌ها قرمز اعلام شود از تجربه فاصله سوم اسفند سال گذشته تا پایان خرداد ۹۹ استفاده شده و با تعطیلی مدارس از سیستم آموزشی شبکه شاد و ظرفیت صدا و سیما استفاده خواهد شد.

ناصری تشریح کرد: در هر سه حالت شبکه شاد جزو اصلی‌ترین سامانه کمک آموزشی دانش‌آموزان خواهد بود.

وی  با اشاره به حذف بخاری‌های نفتی از مدارس در کل استان بیان کرد: سامانه گرمایشی ۵۱۹ مدرسه با هزار و ۳۶۹ کلاس درس با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان توسط سازمان نوسازی و تجهیز مدارس از بخاری نفتی به گازی تغییر یافته است.

او اضافه کرد: همچنین در راستای تامین زیرساخت‌ها و فضای آموزشی ایمن، مدارس خشتی در استان برچیده شده و ساختمان‌های مدارس استاندارد شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز