استاندار لرستان:

طرح تفصیلی شهر خرم آباد تکمیل و آماده است / عملکرد دولت در جریان سیل ۹۸ یک شاهکار مدیریتی بود

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۱۱:۰۲:۱۸
کد خبر: ۱۰۴۸۶۹۹
طرح تفصیلی شهر خرم آباد تکمیل و آماده است / عملکرد دولت در جریان سیل ۹۸  یک شاهکار مدیریتی بود
سید موسی خادمی گفت: عملکرد دولت به عنوان یک شاهکار مدیریتی در جریان سیل ۹۸ از چند جنبه قبل از سیل، بعد ازسیل و مرحله جبران خسارات و بازسازی قابل بررسی است.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛ خادمی امروز در گفت وگو با رسانه ها ،اظهار کرد:  هفته ی دولت فرصت مغتنمی است که عملکرد دستگاه های اجرایی برای مردم منعکس شود

او با بیان اینکه  طرح تفصیلی شهر خرم آباد تکمیل و آماده است،افزود:  تفاهم لازم بین ارتش و شهردای برای ساماندهی پادگان "۰۷" انجام شده است.

 خادمی تصریح کرد:  سهم شهرداری در این تفاهم نامه برای ساماندهی خیابان انقلاب و سایر نقاط حساس شهر اختصاص پیدا خواهد کرد.

 استاندار لرستان ادامه داد: برای ساماندهی قلعه فلک الافلاک طبق تفاهم نامه ۶۹۰ میلیارد ریال را برای تخلیه پادگان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) پرداخت کردیم.

او بیان کرد:  ساخت پادگان جدید سپاه حضرت ابوالفضل(ع) بیش از ۴۰ درصد پیشرفت داشته است که ان شاالله به زودی تکمیل خواهد شد.

 خادمی خاطر نشان کرد:  با این تفاسیر در آینده ای نزدیک هم ساماندهی اطراف قلعه تاریخی فلک الافلاک و هم تکمیل و بهره برداری ساختمان جدید پادگان نامبرده را خواهیم داشت.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنانش در خصوص سیل ۹۸ نیز   عملکرد دولت را به عنوان یک شاهکار مدیریتی در جریان سیل ۹۸ از چند جنبه قبل از سیل، بعد ازسیل و مرحله جبران خسارات و بازسازی قابل بررسی دانست و یادآورشد:  در خصوص قبل از سیل ، فروردین ۹۸ یک سیل بی سابقه بود و اقدامات پیشگیرانه از خسارات جانی و مالی که انجام شد باعث شد که تلفات جانی در این رابطه نداشته باشیم. تبلیغات و آگاه سازی مردم کار ساده ای نبود که با تلاش های انجام شده به بهترین نحو انجام شد

او  اضافه کرد: در خصوص  بعد از سیل نیز برگرداندن اوضاع بعد از آن سیل ویرانگر به خوبی انجام شد. آب، برق و گاز و همچنین برقراری راه های ارتباطی در کمتر از ۱۲ روز انجام شد.

 خادمی گفت: در  مرحله جبران خسارات و بازسازی نیز  ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار از طرف دولت تخصیص داده شد که طی آن بیش از ۱۲۰۰۰ خانه ساخته شد، بیش از ۲۰۰۰۰ خانه تعمیر شدند، ۳۶۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض مسکن، ۱۱۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای کشاورزی پرداخت شد. بیش از ۴۳۰ مدرسه در جریان این سیل خسارت دیدند که تمامی آنها تعمیر شدند، بیش از ۸۰ مدرسه کاملا تخریب شدند که بیشتر از ۵۰ مدرسه بازسازی و تحویل داده شدند، خیلی از راه ها بازسازی شدند.لایروبی و دیوارکشی رودخانه ها به خوبی انجام شد.

 استاندار لرستان عنوان کرد: فراموش نکنیم ما در جریان این سیل داشته های ۴۰-۵۰ ساله را از دست دادیم و برای جبران کامل آنها هنوز به اعتبارات بیشتری نیاز داریم. پیگیری می کنیم اعتبارات بیشتری برای جبران کامل خسارات جذب کنیم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز