معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل:

نمایشگاه ۴۰ سالگی دفاع مقدس در اردبیل برگزار می شود

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۱۱:۵۸:۱۲
کد خبر: ۱۰۴۸۷۵۵
نمایشگاه ۴۰ سالگی دفاع مقدس در اردبیل برگزار می شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: نمایشگاه ۴۰ سالگی دفاع مقدس با مشارکت دستگاه های اجرایی مرتبط در محدوده موزه فرهنگی شهداء و حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اردبیل برگزار می شود.

به گزارش برنا،بهروز ندایی در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ضمن عرض تسلیت ایام محرم و تبریک هفته دولت اظهار کرد: این نمایشگاه با محوریت بازسازی عملیات کربلای ۵ و رعایت پروتکل بهداشتی از دستاوردهای رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و با وحدت و همدلی سپاه، ارتش و سایر نیروهای نظامی به مدت یک هفته برپا می شود.

وی با اشاره به اینکه پایداری نظام جمهوری اسلامی مرهون ایثار و مقاومت رزمندگان اسلام و خون شهداست گفت: انتقال فرهنگ شهادت و ایثارگری به نسل آینده و جوان کشور ضرورت دارد و باید با برنامه ریزی هر چه تمام تر در این راستا حرکت کنیم.

ندایی تصریح کرد: این نمایشگاه قبل از آغاز هفته دفاع مقدس از ۱۵ تا۲۲ شهریور ماه با شعار ما قوی هستیم برپا می شود و با رعایت تمام موازین بهداشتی با اقتدار برنامه های جانبی و اصل برنامه ها برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه دفترچه گام دوم انقلاب در این نمایشگاه باید در اختیار بازدیدکنندگان قرار گیرد اظهار کرد: این دفترچه علیرغم حجم کمتر دارای محتوای بسیاری است و نسل جوان با مطالعه آن آگاهی بیشتری نسبت به گذشته و اهداف انقلاب و جنگ کسب خواهند کرد.

معاون سیاسی استاندار اردبیل اتحاد و همدلی داخلی را از ضروریات توسعه کشور بر شمرد و اظهار کرد: علاوه گروه های معاند عده ای در داخل کشور نیز به عملکرد انقلاب دامن می زنند و همواره در پی کم توان جلوه دادن نظام هستند.

ندایی افزود:متاسفانه علاوه بر تحریم های ظالمانه شیوع ویروس کرونا نیز باعث سخت شدن معیشت مردم شده و این ویروس در استان اردبیل با تلاش کادر پزشکی و رعایت مردم تا حدودی کنترل شده وامیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

در این جلسه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز گفت: از تمام آثار رزمندگان استان در سالن موقت و دایمی حفظ آثار استفاده خواهیم کرد و این نمایشگاه نسبت بهسال های گذشته تفاوت اساسی خواهد داشت.

علی واحد ضمن اعلام برنامه های نمایشگاه رزمی فرهنگی ۴۰ سالگی دفاع مقدس گفت: زمان برگزاری این نمایشگاه از ۱۵ تا۲۲ شهریور و از ساعت ۹صبح تا۱۱ شب خواهد بود و خاطرات رزمندگان ۸ سال جنگ تحمیلی از شبکه سبلان پخش می شود.

وی افزود: ۵۰ عنوان کتاب در سال جاری تدوین و چاپ می شود و برگزاری بیش از ۵۰ یادواره شهدا در برنامه وجود دارد.

واحد ادامه داد: کتاب خادمان آسمانی کل زندگی نامه شهدای دولتی دربیش از ۵۰۰ صفحه جمع آوری شده و هزینه چاپ آن نیز براورد شده است و در سال جاری رونمایی و چاپ شود.

رحیم صدقیانی، مشاور امور ایثارگران استاندار اردبیل نیز با پیشنهاد اینکه در این دوره از نمایشگاه و هفته دفاع مقدس از خاطرات سایر رزمندگان استفاده شود گفت: باید با نوآوری و ترغیب جوانان و نسل جدید به نظام جمهوری اسلامی با معرفی دستاوردهای دفاع مقدس و ۸ سال جنگ تحمیلی همفکری و هم اندیشی صورت گیرد و درقالب فیلم یا کتاب از ۲۵ هزار رزمنده استان بهره مند شد.

وی افزود: در خاطره گویی ها از رزمندگانی که در عملیات کربلای۵ حضور داشتند استفاده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز