فرماندار یزد:

طرح ساماندهی اتباع خارجی در یزد آغاز شد

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۱۵:۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۰۴۸۹۵۲
طرح ساماندهی اتباع خارجی در یزد آغاز شد
فرماندار یزد از آغاز طرح مهم ساماندهی اتباع خارجی ساکن در شهر یزد خبر داد و گفت: این طرح در سه دوره کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا یزد؛ "محمد رستگاری" فرماندار یزد در گفتگویی به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران گفت: ساماندهی اتباع خارجی از دغدغه‌های مردم یزد است که امیدواریم با اجرای این طرح به سرانجام برسد. 

وی با بیان اینکه جزئیات این طرح مهم در نشستی در اختیار اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: سالهاست به این مقوله پرداخته شده اما امسال فرمانداری یزد پس از برگزاری جلسات متعدد و فشرده، برنامه ای اجرایی برای ساماندهی اتباع خارجی ترسیم کرد.  

رستگاری در ادامه اظهار کرد: شرح وظایف دستگاهها در این طرح، پیشی بینی و کمیته های مختلفی از جمله کمیتههای اشتغال، روستایی و ساماندهی گلخانه ها و ارزیابی برای اجرای آن تشکیل شده است.

فرماندار یزد، ساماندهی اتباع را به معنای به رسمیت شناختن حقوق قانونی اتباع مجاز اعلام و یادآور شد: در قالب این طرح با اتباع غیرمجاز به صورت جدی برخورد و از یزد طرد خواند شد.

وی با اشاره به اینکه طرح کوتاه مدت ساماندهی اتباع خارجی تا پایان سال اجرا و به نتیجه خواهد رسید، تاکید کرد: طرحهای میان مدت و بلند مدت زمان بر است. در این طرح که در برخی محلات یزد در حال اجراست اتباع غیرمجاز ساکن در آنها در حال شناسایی هستند و محور اصلی آن خالی کردن خانه های این محلات از اتباع غیرمجاز است.

رستگاری یکی از اقدامات مهم در این زمینه را طرد اتباع خارجی غیرمجاز شاغل در کوره های یزد اعلام کرد و گفت: صاحبان این کوره‌ها از ارائه خدمات محروم می شوند.

فرماندار یزد از اجرای طرح پیشگیری و کاهش سرقت در یزد هم خبر داد و گفت: در این زمینه ۶ دوربین فعال در شهر نصب شده و ۱۲۰ دوربین دیگر هم در حال نصب است.

به گفته رستگاری در زارچ هم ۱۹ دوربین نصب شده ضمن آنکه شهرداری ۲۹ دوربین و میراث فرهنگی هم ۲۲ دوربین در بافت قدیم نصب کرده اند.

فرماندار یزد در ادامه از راه‌اندازی ۹۲ پروژه با صرف ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان یزد خبر داد و گفت: ۲۸ پروژه از این تعداد خیری و ۱۱ پروژه هم مشارکتی است .

رستگاری اضافه کرد: این پروژه ها در زمینه های عمرانی، کشاورزی، گردشگری و.. راه اندازی و زمینه اشتغال ۲۸۷ نفر را فراهم می کند.

فرماندار یزد به بازدیدهای انجام شده از صنوف برای رعایت پروتکل های بهداشتی هم اشاره کرد و گفت: امسال هفت هزارو ۲۰۰ تذکر ارائه شد و ۱۲۱۵ واحد صنفی متخلف هم پلمب گردید.

رستگاری بیان کرد: به ۶۷ دستگاه دولتی و ۳۲ بانک سر زدیم و ۳۲۰۵ بازدید مشترک از واحد های تجاری هم انجام شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز