۵۸۰ میلیارد ریال برای احداث تالار مرکزی ارومیه هزینه شده است

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۱۸:۳۴:۲۴
کد خبر: ۱۰۴۹۰۵۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۵۸۰ میلیارد ریال برای احداث تالار مرکزی ارومیه هزینه و با این رقم، ۸۵ درصد پروژه تکمیل شده است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام ناصر خدایاری در  نشست خبری معرفی تالار مرکزی ارومیه به عنوان پروژه شاخص فرهنگی استان با بیان اینکه تالار مرکزی ارومیه یک چهارم فضای فرهنگی و هنری آذربایجان‌غربی را شامل می‌شود، افزود: کل فضای فرهنگی و هنری استان نزدیک به ۷۴ هزار متر مربع بوده که تالار مرکزی ارومیه به تنهایی بالغ بر ۱۸ هزار و ۲۰۰ متر مربع است.

وی این تالار را سرمایه‌ای بزرگ برای جامعه فرهنگی و هنری آذربایجان‌غربی دانست و گفت: بهره برداری از این تالار می‌تواند این استان را مرکز توجه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در منطقه، حتی کشورهای همجوار قرار دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تالار مرکزی ارومیه دارای سالن ۱۲۰۰ نفری، سالن هنرهای نمایشی "وی پی آی"، سالن موسیقی ۴۵۰ نفری و محیط روباز برای نمایش ۳۰۰ نفر است.

وی افزود: توجه دولت به پروژه‌های فاخر فرهنگی به اندازه‌ای است که مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبارات مانع اختصاص بودجه به این طرح نشد.

حجت الاسلام خدایاری از نماینده ولی فقیه درآذربایجان‌ و امام جمعه ارومیه و همچنین استاندار آذربایجان‌غربی در توجه ویژه به اتمام تالار بزرگ فرهنگی ارومیه و کمک برای اتمام سریع آن قدردانی کرد.

وی با اشاره به نقش شیوع بیماری کرونا در تاخیر اجرای این طرح، بیان کرد: بخشی از این تالار در خردادماه باید به بهره برداری می‌رسید که متاسفانه مشکلات به وجود آمده از شیوع این بیماری سبب شد تا با تاخیر چند ماهه انجام شود.

وی ادامه داد: توجه دولت به پروژه‌های فاخر فرهنگی به اندازه‌ای است که مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبارات مانع اختصاص بودجه به این گونه طرح‌ها از جمله تالار بزرگ ارومیه نشده است.

مسوول عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی هم در این نشست گفت: سالن موسیقی ۴۵۰ نفری این تالار نقش بسزایی در حمایت از اصحاب موسیقی و ایجاد انگیزه در آنان خواهد داشت.

یدالله عباسی افزود: برای اتمام ۱۵ درصد باقی مانده از این طرح ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه میزان پیشرفت فیزیکی این طرح در دولت حجت الاسلام روحانی چشم‌گیر بوده، بیان کرد: عمده مراحل احداث این تالار از سال ۱۳۹۶ تاکنون صورت گرفته است.

تالار مرکزی ارومیه شاخص ترین پروژه فرهنگی استان  از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است؛ این طرح تا سال ۱۳۹۲ و قبل از روی کار آمدن دولت روحانی کمتر از ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که با عزم جدی دولت تدبیر و امید در اتمام آن هم اکنون بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تالار مرکزی ارومیه جزء هشت تالار بزرگ کشور محسوب می‌شود و ساختمان آن در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع و با ۱۸ هزار مترمربع زیربنا احداث شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز