فرماندار تفت:

بزرگترین طرح آبرسانی روستایی کشور در تفت اجرا میشود

۱۳۹۹/۰۶/۰۴ - ۰۹:۴۱:۵۶
کد خبر: ۱۰۴۹۱۶۳
بزرگترین طرح آبرسانی روستایی کشور در تفت اجرا میشود
فرماندار تفت یزد گفت: بزرگترین طرح آبرسانی روستایی کشور در این شهرستان در دست اجراست و قرار است طی سه سال آینده به بهره‌‎برداری برسد که امیدواریم زودتر از موعد مقرر افتتاح شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "علی رضا نوکار" فرماندار شهرستان تفت در گفتگویی به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: قرار بود این طرح، زودتر بر مدار پیشرفت قرار داشته باشد که تلاقی آن با شیوع بیماری کرونا، آن را حدود ۵ ماه به تعویق انداخت.

وی با بیان اینکه طی چند روز آینده هشت کیلومتر از لوله‌گذاری این طرح آغاز و عملیات اجرایی دوباره طرح هم ظرف یک ماه آینده شروع می شود، تاکید کرد: ۲۶۰ روستای دارای سکنه تفت به غیر از دهبالا و طزرجان که مسیر و تخصیص آب جداگانه‌ای دارند از نعمت این آب بهره‌مند می شوند.

وی هزینه اجرای این طرح بزرگ آبی را ۳۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: منبع تامین آب مورد نیاز روستاهای تفت در قالب این طرح از مخازن شحنه یزد تامین میشود .

 نوکار در پاسخ به پرسشی در زمینه علت برخی نارضایتی ها از حضور مسافران در تعطیلات آخر هفته در این شهرستان افزود: این حضور، درآمدی برای روستاییان ندارد اما عوارض و عواقب آن برای آنها می‌ماند.

وی تاکید کرد: پس از خروج مسافران از مناطق ییلاقی، از روز جمعه تا سه‌شنبه (۵روز) را صرف جمع آوری زباله های آنها می کنیم و این هزینه‌های هنگفتی را بر دوش مسوولان و مردم تفت می‌گذارد، زباله‌هایی که در مزارع و روخانه‌ها رها شده‌اند.

فرماندار تفت با بیان اینکه سلامت روستاییان سالخورده ما تحت تاثیر این حضور انبوه قرار می‌گیرد یادآور شد: روزانه دهها تماس تلفنی و مراجعه حضوری مردمی داریم که از حضور این خیل جمعیت در مناطق ییلاقی تفت گله‌مند هستند.

نوکار اظهار داشت: یک سوم روستاهای استان در این شهرستان واقع شده، امکانات اندک آن هم برای ساکنان روستاهاست ولی آخر هر هفته این مناطق با خیل زیادی از جمعیت روبرو میشوند که مشکلات زیادی ایجاد می کند. 

وی از جمله این مشکلات را پاسخگو نبودن مخازن و منابع آبی بعلت افت فشار ناشی از استفاده بیش از حد اعلام کرد و افزود: در روزهای آخر هفته حدود ۸۰ هزار دستگاه خودرو وارد تفت میشود که امکانات موجود آن، پاسخگوی این حجم از جمعیت نیست.

این مقام مسئول با اشاره به وضعیت کرونا و ارتباط آن با حضور مسافران گفت: سلامت همه مردم استان برای ما مهم است؛ وقتی این خیل جمعیت در روستاها حاضر میشوند هم خود مسافران و هم روستاییان ساکن، مبتلا میشوند.

نوکار، اظهار داشت: در دوره‌ای از شیوع کرونا که ورودی‌های تفت مسدود شد وضعیت تفت از لحاظ بیماری کرونا،  سفید بود ولی الان در وضعیت خوبی قرار نداریم؛ شهروندان و روستاییان تفت هم راضی به ادامه محدودیت ها بودند اما ما تابع دستورات رییس جمهور و ستاد ملی کرونا هستیم.

فرماندار تفت در پاسخ به پرسشی در مورد رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در مراسم شبانه عزاداری در این شهر و بخصوص در حسینیه امام (ره) ضمن تایید این موضوع، بر رعایت دستور العمل‌ها از سوی عزاداران تاکید کرد.

وی اضافه کرد: امروز نشستی با هیات امنای حسینیه امام (ره) داریم تا در این زمینه گفت و گو کنیم؛ انتظار ما از عزاداران این است ک فاصله فیزیکی را بیشتر رعایت کنند .

نوکار با این حال کنترل جمعیت با توجه به حجم آن را سخت توصیف کرد و از مردم خواست خودشان با همکاری یکدیگر نسبت به رعایت پروتکل‌ها اقدام کنند.

​فرماندار تفت در ادامه از راه اندازی ۳۱ پروژه با اعتبار ۸۹۱ میلیارد و ۱۳۶ میلیون ریال در این شهرستان در هفته دولت خبر داد و گفت: این پروژه ها ۱۸۳ فرصت شغلی ایجاد می کند.

به گفته نوکار، همچنین عملیات اجرایی هفت پروژه نیز با تخصیص ۲۴۰ میلیارد ریال در شهرستان آغاز میشود  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز