رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان در نشست خبری:

آغاز پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی / فارغ التحصیل شدن ۴۰ هزار دانشجو از دانشگاه علمی کاربردی لرستان تاکنون

۱۳۹۹/۰۶/۰۴ - ۱۱:۴۲:۲۰
کد خبر: ۱۰۴۹۳۵۴
آغاز پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی / فارغ التحصیل شدن ۴۰ هزار دانشجو از دانشگاه علمی کاربردی لرستان تاکنون
سعید فرح بخش گفت: با اقدامات کیفیت بخشی و نظارتی از ۳۲ مرکز علمی کاربردی در استان به ۱۷ مرکز رسیده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ فرح بخش  در نشست خبری با اصحاب رسانه  ضمن  اشاره به این‌که دانشگاه علمی کاربردی لرستان برای مهرماه سال‌جدید در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می‌پذیرد، اظهار کرد: در پذیرش جاری در ۱۰۹ رشته کاردانی و ۶۳ رشته کارشناسی، پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

اوافزود: پذیرش در مقطع کاردانی  از ۴ شهریور تا ۱۱ شهریور  و در مقطع کارشناسی نیز از یازدهم تا هجدهم شهریورماه جاری از طریق سایت سنجش آموزش کشور انجام می‌شود.

 رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان تصریح کرد:  ۱۷ مرکز آموزش علمی کاربردی  در ۹ شهرستان استان، برای ترم جدید تحصیلی پذیرش دانشجو خواهند داشت.

فرح‌بخش با بیان این‌که اگر ما نخواهیم درس مهارت آموزی را نهادینه کنیم زیان خواهیم کرد، یادآورشد: در جامعه مواجهیم با جوانانی که از مدارس و دانشگاه‌ها فارغ التحصیل می‌شوند اما توانایی لازم را برای انجام کارهای عملی تخصص و رشته خود هم ندارند و این حاکی از آن است که آموزش‌های مدارس و دانشگاه‌ها متناسب با شرایط بازار کار ما نیست.

اوبا اشاره به اینکه در چند سال اخیر تلاش کرده‌ایم دانشگاه علمی کاربردی در ریل اصلی خود قرار بگیرد و سعی کرده‌ایم عمده آموزش‌ها در مقطع کاردانی باشد، گفت: امروز ۷۰ درصد رشته‌هایی که در دانشگاه علمی کاربردی ارائه می‌شود در مقطع کاردانی است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با بیان اینکه رشته‌هایی را در دانشگاه علمی کاربردی دنبال می‌کنیم که نیاز جامعه است و پرهیز می‌کنیم از پرداختن به رشته‌هایی که نیاز جامعه نیست، خاطر نشان کرد: مدرسین را ساماندهی کرده‌ایم تا از فرآیند جذب کد مدرسی بگیرند؛ همچنین مراکزی که از کیفیت لازم برخوردار نبودند را رأی نظارتی داده‌ایم و یا تعطیل شده‌اند.

فرح‌بخش با تاکید بر اینکه امروز با اقدامات کیفیت بخشی و نظارتی از ۳۲ مرکز علمی کاربردی در استان به ۱۷ مرکز رسیده‌ایم، عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید به واسطه شرایط کرونا آموزش‌ها مجازی است اما دروس عملی به صورت عملی تحت نظر مربی و استاد مربوطه ارائه می‌شود.

او با بیان اینکه تاکنون ۴۰ هزار دانشجو از دانشگاه علمی کاربردی لرستان فارغ التحصیل شده است و هم اکنون ۶ هزار دانشجو در مراکز این دانشگاه تحصیل می‌کنند،  تاکید کرد: سامانه زیر ساختی آموزش‌های مجازی در دانشگاه راه اندازی شده که در مقایسه با گذشته به روز شده و خیلی از نواقص آن رفع شده است لذا برای تحصیل مجازی دانشجویان مشکل اساسی وجود نخواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز