توصیه حجت الاسلام مروی به مسئولان آستان قدس رضوی:

نسبت به اقشار بی‌بضاعت و اشتغال‌زایی نیازمندان اهتمام جدی داشته باشید

۱۳۹۹/۰۶/۰۴ - ۱۶:۳۱:۲۹
کد خبر: ۱۰۴۹۵۸۴
نسبت به اقشار بی‌بضاعت و اشتغال‌زایی نیازمندان اهتمام جدی داشته باشید
تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه در سیره معصومین(ع) توجه به مردم کاملاً مشهود است، ابراز امیدواری کرد که همه مسئولان مربوطه در آستان قدس رضوی نسبت به رسیدگی به اقشار بی‌بضاعت به هر شکل ممکن ازجمله تهیه بسته‌های کمک معیشتی و از آن مهم‌تر اشتغال‌زایی نیازمندان اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در دیدار مدیرعامل و اعضاء هیئت‌مدیره بنیاد کرامت رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: اقداماتی که در قالب بنیاد کرامت رضوی برای رسیدگی به نیازمندان و دستگیری از مستضعفان در محورهای مختلف ازجمله تأمین امور معیشتی انجام می‌شود، بسیار حائز اهمیت است.

وی با برشمردن دلایل اهمیت اقدامات حمایتی این بنیاد از منظر روایات و برگرفته از سیره معصومین(ع)، به نقل مصداقی از سیره حضرت رضا(ع) در مواجهه با مردم پرداخت و بیان کرد: ائمه هدی(ع) همواره ملجأ و پناه مردم بوده‌اند؛ همیشه در خانه این حضرات به روی مردم گشوده بوده و مردم برای حل مشکلات مختلف چون شبهات دینی، مسائل شرعی، نیازهای مالی و معیشتی به این حضرات مراجعه می‌کردند.

اهتمام به امور محرومان

وی با ذکر روایت «الخلق عیال الله» و تأکید بر این نکته که در سیره معصومین(ع) توجه به مردم به‌عنوان عیال خداوند کاملاً مشهود است، ابراز امیدواری کرد که همه مسئولان مربوطه در آستان قدس رضوی نسبت به رسیدگی به اقشار بی‌بضاعت به هر شکل ممکن ازجمله تهیه بسته‌های کمک معیشتی و از آن مهم‌تر اشتغال‌زایی نیازمندان اهتمام جدی داشته باشند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه کمک به محرومان یکی از راهبردهای اصلی آستان قدس رضوی ذیل نام مبارک و پرچم مقدس حضرت رضا(ع) است، اضافه کرد: امید است بتوانیم به همه دستورات ائمه اطهار(ع) در رابطه با خدمت به مردم همان‌گونه که سیره عملی خود آن‌ها بوده، جامه عمل بپوشانیم و در این مسیر از خود این حضرات بزرگوار کمک و استعانت می‌طلبیم.

معیار عمل در آستان قدس رضوی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی ضمن تصریح بر سرلوحه قرار دادن عمل احسن در اجرای امور مطابق آیات نورانی قرآن کریم، ابراز کرد: خداوند متعال در قرآن کریم عمل خیر را معادل عمل احسن بیان فرموده است، در امور مختلف زندگی از جمله نماز و عبادت، کار و زندگی، معیار انجام عمل احسن است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با برشمردن ملاک‌های عمل احسن در بنیاد کرامت رضوی گفت: عدد و ارقام، تولید خروجی‌های رسانه‌ای چون عکس و فیلم و امثالهم اهمیتی ندارد؛ معنی عمل احسن این نیست که یک کار ما برد تبلیغاتی داشته باشد، بلکه آنچه مهم است، نتیجه و خروجی کار است.

وی با بیان اینکه ما باید در دستگاه حضرت رضا(ع) پیرو اوامر الهی باشیم و عمل احسن را محور و معیار اقدامات خود قرار دهیم، عنوان کرد: در شرایط خاص مثل شیوع بیماری کرونا، یکی از مصادیق عمل احسن تهیه اقلام معیشتی برای اقشار نیازمند است، ولی سؤال مهم این است که در شرایط عادی عمل احسن خادمان دستگاه امام رضا(ع) چیست؟

حرکت در مسیر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب یکی از مصادیق بارز عمل احسن!

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد: ما باید بر روی کارهایی تمرکز کنیم که درخور این مجموعه معنوی باشد، هرچند بروز و ظهور بیرونی چندانی نداشته باشد. بدون شک محقق کردن منویات رهبر معظم انقلاب و ولی‌فقیه زمان یکی از مصادیق بارز عمل احسن است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با بهره‌گیری از رهنمودهای مؤکد رهبر معظم انقلاب که در سال‌های اخیر مداوماً به موضوعات مرتبط با «افزایش جمعیت و فرزند آوری» تأکید کرده‌اند، افزود: بی‌تردید کاهش جمعیت جوان خطری برای آینده کشور است که باوجود توصیه‌های مکرر رهبری مبنی بر تلاش برای حفظ اکثریت نیروی جوان در جامعه، متأسفانه هنوز از سوی مسئولان اقدام جدی صورت گرفته نشده است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: بنیاد کرامت رضوی با برخورداری از خدمات و توانمندی‌های خود می‌تواند برنامه‌های خوبی را در زمینه رشد جمعیت به اجرا درآورد تا به این وسیله دستور رهبر معظم انقلاب محقق شود و قطعاً انجام چنین طرح و برنامه‌هایی می‌تواند در این مسیر مؤثر بوده و مورد حمایت اینجانب خواهد بود.

با حساب‌وکتاب کار کنید

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی در ادامه با تأکید مجدد به همه بخش‌های دست‌اندرکار در آستان قدس از جمله بنیاد کرامت رضوی بیان کرد: همه اقدامات و برنامه‌ها در آستان می‌بایست با مطالعه، کار کارشناسی، دقیق و با حساب و کتاب انجام شود و بر همین اساس، هیچ بخشی از آستان قدس خارج از نظام حسابرسی نخواهد بود.

 

نظر شما