سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان تاکید کرد:

لزوم ورود خیرین به حوزه های پژوهشی/ راه اندازی موسسه قرض الحسنه دانشجویان ایران در گلستان

۱۳۹۹/۰۶/۰۵ - ۱۳:۲۴:۰۱
کد خبر: ۱۰۴۹۹۹۸
لزوم ورود خیرین به حوزه های پژوهشی/ راه اندازی موسسه قرض الحسنه دانشجویان ایران در گلستان
سرپرست جهاد دانشگاهی گلستان به لزوم ورود خیرین در حوزه پژوهشی تاکید کرد و گفت: ورود خیرین به حوزه های پژوهشی و اشتغال موضوع مهمی است که بایستی در گلستان بیشتر به آن پرداخته شود

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سید عزیز موسوی با حضور در خبرگزاری برنا در گفتگو با خبرنگار این رسانه اظهار کرد: پژوهش های کاربردی و آموزش های تخصصی مهارتی جهاد دانشگاهی را از دانشگاه جدا می کند و هدف اصلی آن سوق دادن مباحث به سمت کاربردی کردن پژوهش است که از ابتدای تاسیس تا به این لحظه  به صورت گام به گام در این عرصه پیش رفته است.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی نمونه اولیه ای بود که پارک علم فناوری از آن ابداع شده است و قبل از اینکه در ایران شرکت دانش بنیان وجود داشته باشد جهاد دانشگاهی دارای دو شرکت دانش بنیان بود.

موسوی تاکید کرد: تمام وزارت خانه ها دارای دانشگاه می باشند اما چرا با توجه به ماهیت علمی خیلی از گره های اجرایی در کشور باز نمیشود؟

وی در ادامه در این خصوص توضیح داد: جهاد دانشگاهی با قوانین پویا و نیروی انسانی متعهد باعث ایجاد حلقه واسط بین دولت، صنعت و دانشگاه شده است زیرا قوانین دانشگاه ها محدودیت هایی دارد که نمیتواند باعث ارتباط کامل دولت و صنعت با دانشگاه شود.

وی در ادامه به لزوم ورود خیرین در حوزه پژوهشی تاکید کرد و افزود: ورود خیرین به حوزه های پژوهشی و اشتغال موضوع مهمی است که بایستی در گلستان بیشتر به آن پرداخته شود و میتوان از آن  به عنوان یک ایده استفاده و دبیرخانه آن را در گلستان ایجاد کرد که این مهم  مستلزم توجیه خیرین می باشد.

وی در بخشی دیگر به ارائه تسهیلات توسط جهاد دانشگاهی اشاره کرد و بیان داشت: جهاد دانشگاهی تنها دانشگاهی است که مجوز  بانک مرکزی برای صندوق قرض الحسنه را تحت عنوان موسسه قرض الحسنه دانشجویان ایران دارد که در استان گلستان تا کنون وجود نداشته اما درخواست آن ارسال وموافقت صورت گرفته است و امیدواریم به زودی شعبه موسسه قرض الحسنه دانشجویان ایران را در گلستان نیز داشته باشیم.

به گفته موسوی 14 مرکز از 103 مرکز اصلی جهاد دانشگاهی در استان گلستان فعال است که این مراکز شامل مرکز افکارسنجی ، مرکز علمی کاربردی، مرکز آموزش های کوتاه مدت ، مرکز مطالعات فرهنگی اجتماعی،مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی، دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف، مرکز خبرگزاری ایسنا و ایکنا و غیره می باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز