بهره برداری مترو خدمت بزرگی به مردم کرج است/ پیشرفت فیزیکی ۴ درصدی مترو در ۱۸ ماه اخیر

۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۳:۴۵:۵۰
کد خبر: ۱۰۵۰۴۲۳
بهره برداری مترو خدمت بزرگی به مردم کرج است/ پیشرفت فیزیکی ۴ درصدی مترو در ۱۸ ماه اخیر
رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج گفت: در خصوص پروژه عظیم مترو به مردم قول داده ایم و توان خود را برای محقق کردن قول و قرارها به کار میگیریم.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، محمدحسین خلیلی اردکانی با اشاره به مدیریت صحیحِ زمانبندی پروژه مترو جهت بهره برداری اظهار کرد: امیدواریم با همدلی مسئولان شاهد بهره برداری از پروژه قطار شهری کرج باشیم.

وی ضمن تأکید بر اهمیت تسریع در به پایان رساندن پروژه مترو افزود: موانع پروژه و همچنین انحراف زمانی پیش آماده در اولویت بهره برداری از پروژه قطار شهری قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج تصریح کرد: در فاز یک خط ۲ قطار شهری کرج که ۱۵ کیلومتر طول دارد از میدان  شهید سلطانی تا بعد از دانشگاه خوارزمی است، عملیات تکمیل در حال انجام است.

خلیلی اردکانی بیان کرد: طبق پیش بینی با تکمیل این خط که  از ایستگاه چهار راه طالقانی قطار به سمت ۴۵ متری گلشهر به طول ۵.۵ کیلومتر حرکت خواهد کرد شاهد کاهش ترافیک خواهیم بود.

این مسئول با بیان اینکه پیش از آغاز دوره پنجم شورا ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت اخذ شده بود اما برای این امر استفاده نشد و مجبور شدیم با پرداخت ۲۰ میلیارد تومان بهره آن، این اوراق را برای توسعه قطار شهری استفاده کنیم، گفت: طی یک سال و نیم گذشته این پروژه حدود چهاردرصد پیشرفت داشته و اگر اعتبارات به موقع تزریق شود، ایستگاه‌های پیش بینی شده با سرعت زیادی به بهره برداری می‌رسد.

به گفته وی، از دیگر منظر، توسعه حمل و نقل ریلی در کلانشهر کرج حیاتی به نظر می‌رسد و ایجاد خطی موازی با خط حال حاضر تهران کرج سبب خواهد شد بافت آسیب دیده حمل و نقل مسافر در این شهر بهبود یابد. چرا که با ایجاد چنین توسعه‌ای بار بسیار بزرگی از دوش جاده‌ها و خیابان های استان تهران و البرز کاسته شده و با اتصال آن به شمال غرب تهران علاوه بر ایجاد اتصالی جدید، صرفه جویی بسیار ارزنده‌ای در وقت شهروندان نیز اتفاق خواهد افتاد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز