معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی:

نهادهای متناظر با فعالیت بانکی ، بیمه و بازار سرمایه در یزد تشکیل شود

۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۱۳:۵۲:۴۸
کد خبر: ۱۰۵۰۵۲۱
نهادهای متناظر با  فعالیت بانکی ، بیمه و بازار سرمایه در یزد تشکیل شود
معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد با بیان اینکه هم اینک هیچ نهاد نظارتی متناظر با فعالیت بانک ها، بیمه ها و بازار سرمایه در استان وجود ندارد، تشکیل آن را ضروری دانست.

"محمد دهقان منشادی" معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد به مناسبت هفته دولت روز پنجشنبه در نشستی افزود: برای رصد و توسعه فعالیت بانک های عامل، بیمه ها و بازار سرمایه لازم است نهادها متناظر با بانک مرکزی ، بیمه مرکزی و سازمان بورس و ارواق بهادار در یزد راه اندازی شود.

وی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سلامت و انرژی خورشیدی و منطقه آزاد گردشگری با توجه به ظرفیت های بهداشت و درمان، انرژی های تجدید پذیر و ثبت جهانی بافت تاریخی یزد را لازم و ضروری دانست.

به گفته دهقان با راه اندازی این مناطق  و تعریف مشوق های لازم می توان زمینه جذب سرمایه گذاران در این بخش ها را بیش از پیش فراهم کرد.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد خواستار متناسب سازی درآمد های عمومی یزد با شرایط و توان حاکم بر اقتصاد منطقه  شد و گفت: میزان درآمد مصوب از ظرفیت حاکم بر اقتصاد بالاتر و متناسب با آن نیست.

وی تشکیل صندوق سرمایه گذاری در شهرستان ها به منظور تجهیز سرمایه های خرد را نیز ضروری خواند و افزود: تکمیل زیرساخت های پهنه دام و طیور در شهرستان های استان هم باید مورد توجه قرار گیرد.

دهقان در پایان سخنان خود اصلاح مشوق های سرمایه گذاری را مورد تاکید قرار داد و گفت: برخی از قوانین فعلی حوزه سرمایه گذاری، قدیمی و لازم است با در نظر گرفتن قوانین سایر کشورها به روزرسانی شود .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز