در هفته دولت انجام گرفت؛

دیدار فرماندار شهرستان پارس آباد با اعضای بسیج دانشجویی دانشگاههای پارس آباد

۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۰۷۶۹
دیدار فرماندار شهرستان پارس آباد با اعضای بسیج دانشجویی دانشگاههای پارس آباد
همزمان با هفته دولت، فرماندار شهرستان پارس آباد با بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان پارس آباد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش برنا؛ فرماندار شهرستان پارس آباد در دیدار با بسیج دانشجویی دانشگاههای شهرستان پارس آباد گفت: مطالبات دانشجویان بسیجی در دانشگاه ها به حق و قانونی است و لزوم توجه به دانشجویان  بسیجی در حوزه های مختلف ضروری است.        

فرماندار شهرستان پارس آباد با بیان این که مطالبه گری یکی از ویژگی‌های بسیج دانشجویی است گفت: بسیج دانشجویی به عنوان یک تشکل فعال با توجه به مشکلات و دشواری‌های حاکم بر کشور، باید در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی حضور داشته و اثرگذار باشند.

امامی بسیج دانشجویی را یک بازوی توانمند برای شتاب‌دهی فرآیند توسعه و آبادانی دانست و تاکید کرد:مجموعه فرمانداری شهرستان پارس آباد این آمادگی را دارد که از ظرفیت علمی و تخصصی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و همچنین تشکل‌های دانشجویی برای پیشبرد امورات بهره بگیرد.

فرماندار پارس آباد افزود: بسیج تنها قشری است که بدون محافظه کاری و لکنت زبان مطالباتش را بیان کرده و از روحیه شجاعت و ایثار و جهادی برخوردار هستند.

رئیس شورای اداری شهرستان پارس آباد با بیان اینکه دانشجویان و اساتید بسیجی نقش بسیار مهمی را در جامعه ایفا می کنند، افزود: امروز مهمترین نقش بسیج دانشجویی برای رهایی کشور از بند تحریم‌ها، فعالیت های دانش بنیان به عنوان راهبرد اساسی برای رشد و توسعه اقتصادی و تبدیل ایده به ثروت و تجاری سازی آن است.

امامی فرماندار شهرستان پارس آباد یادآور شد:  دانشجو پس از فارغ‌التحصیلی نباید به مدرک قانع باشد و ضمن پرورش ایده‌های خود، از طریق استار تاپ‌ها و ارتباط با پارک‌های علم و فناوری ایده خود را به ثروت تبدیل کند.

وی اظهار داشت: اقتصاد امروز جهان به شدت از وابستگی به منابع زیرزمینی و صنایع صنعتی فاصله گرفته و اقتصاد دانش محور و شرکت های دانش بنیان را به عنوان راهبرد اساسی خود برای رشد و توسعه اقتصادی می داند و توجه بسیاری از اندیشمندان، سیاست گذاران و برنامه ریزان را به خود معطوف کرده که در این میان دانشگاه به عنوان ایجاد کننده دانش و ناشر نقش کلیدی ایفا می کند. 

 

فرماندار پارس آباد ابراز داشت:  در تغییرات سریع امروزی کشورهایی موفق خواهند بود که بتوانند خود را با این تغییرات انطباق داده و از قدرت نوآوری لازم برخوردار باشند. در دانشگاهها و نهادهای آموزش عالی نیز نوآوری و خلاقیت از اهمیت بالایی برخوردار است و این کار بر عهده دانشجویان خصوصا بسیج دانشجویی است.

فرماندار شهرستان پارس آباد یکی دیگر از اولویت‌های بسیج دانشجویی را فعالیتهای فرهنگی عنوان کرد و افزود: مردم ما صاحب تاریخ و هویت دیرینه و اعتقادات دینی عمیق و ریشه دار هستند اما آن طور که باید و شاید در این زمینه نتوانستیم اهداف خود را محقق نماییم و نیازمند روحیه سلحشوری و بسیجی هستیم.

 وی افزود: توفیقات هشت سال جنگ تحمیلی نابرابر، عصاره همین فرهنگ ناب و ریشه‌دار و روحیه بسیجی در مردم بود که به دفاع مقدس تبدیل شد.

فرماندار شهرستان پارس آباد در پاسخ به برخی دغدغه ها و مطالبات دانشجویان بسیجی اشاره کرد و گفت: شهرستان پارس‌آباد دارای پتانسیل ها و ظرفیت های وسیعی است  و نیازمند برنامه ریزی و اقدامات راهبردی و تدوین نقشه راه برای رسیدن به توسعه و پیشرفت است.

وی افزود: در این مدت کوتاه توانستیم ظرفیت ها و نارسایی های شهرستان را رصد کرده و رایزنی های خوبی را برای توسعه شهرستان انجام دهیم و در سه محور مطالبات و مشکلات شهرستان پارس آباد را به جد پیگیری و جامه عمل خواهیم پوشاند.

 

نظر شما