مشاور امور بین الملل استاندار اردبیل تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت اقتصادی مرز ایران و آذربایجان برای توسعه استان اردبیل

۱۳۹۹/۰۶/۱۰ - ۰۹:۵۸:۱۰
کد خبر: ۱۰۵۱۴۵۳
استفاده از ظرفیت اقتصادی مرز ایران و آذربایجان برای توسعه استان اردبیل
مشاور امور بین الملل استاندار اردبیل بر استفاده از ظرفیت اقتصادی مرز ایران و آذربایجان برای توسعه استان اردبیل تاکید کرد.

به گزارش برنا،حسن عظیم زاده در جریان سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه به استان اردبیل اظهار کرد: سفر غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با دعوت استاندار اردبیل صورت گرفت و در این سفر تصمیمات مناسبی در راستای توسعه استان گرفته شد.

وی با اشاره هم مرز بودن استان اردبیل با کشور آذربایجان گفت: ظرفیت های زیادی در راستای توسعه مراودات تجاری و اقتصادی در مرز مشترک ایران و آذربایجان وجود دارد و سفر معاون وزیر امور خارجه جهت توسعه و بالفعل رساندن این ظرفیت ها بود.

مشاور استاندار اردبیل ادامه داد: این سفر باعث شد پتانسیل های مرزی استان برای مراودات اقتصادی و توسعه ای بیش از پیش خود را نشان دهد.

وی به همراهی مطلوب بخش خصوصی و مسئولان استانی در این سفر اشاره کرد و افزود: تلاش بر این بود تا ظرفیت و پتانسیل استان در زمینه های مختلف معرفی و نسبت به رفع نارسایی ها و کمبودها تصمیم گرفته شود.

عظیم زاده با اشاره به بازدید انجام شده از کشت و صنعت مغان نیز اظهار کرد: کشت و صنعت مغان ظرفیت بزرگی برای استان است و از این پتانسیل باید در راستای اشتغالزایی و توسعه استان استفاده شود.

وی افزود: این شرکت به بخش خصوصی واگذار شده که علاوه بر احیای کارخانجات و احداث واحدهای جدید بیش از ۵۰۰نفر در این شرکت شاغل شده اند که به نوبه خود موجب رضایت و آرامش خانواده های این افراد شده است.

عظیم زاده در رابطه با احداث بار انداز ریلی و شهرک مشترک صنعتی نیز گفت: نظر مساعد مسوولان رده بالا و رغبت بخش خصوصی عملیات اجرایی این پروژه ها در آینده نزدیک آغاز می شود.

وی گفت: همه دلایل برای توجیه اقتصادی ایجاد بارانداز ریلی در استان فراهم است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز