رییس شورای هیات‌های مذهبی یزد:

۹۵ درصد هیات‌های عزاداری یزد شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند

۱۳۹۹/۰۶/۱۰ - ۱۵:۱۴:۱۹
کد خبر: ۱۰۵۱۶۲۵
۹۵ درصد هیات‌های عزاداری یزد شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند
رییس شورای هیات‌های مذهبی یزد گفت: در دهه اول محرم حدود ۹۵ درصد هیات‌های مذهبی شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی پیشگیری از ویروس کرونا را در برگزاری مراسم عزاداری در شهرها و روستاهای استان رعایت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "محمدحسن باقری اتابک"  رییس شورای هیات‌های مذهبی یزد گفت: رعایت فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی( حدود ۲ متر) ، استفاده از ماسک، حرکت نکردن دسته ها در معابر عمومی، ضدعفونی کردن مکان های مراسم قبل و بعد از سوگواری و توزیع نکردن مواد خوراکی از جمله اقدام هیات‌ها بود.

وی ادامه داد: مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) حداکثر ۲ ساعت در فضای باز حسینیه‌ها با توجه به مقررات ابلاغی ستاد ملی کرونا در فضایی معنوی با حضور مردم و جوانان به نحو مناسبی برگزار شد.

این مسوول خاطرنشان کرد: از یک هزار و ۴۸۰ هیات مذهبی حدود یک هزار مورد آن با نام‌نویسی در سامانه کشوری « بیرق » سازمان تبلیغات اسلامی کشور آمادگی خود را برای برگزاری مراسم محرم اعلام کردند که با همکاری آنها شاهد کمترین مشکل بودیم .

باقری اتابک ابراز امیدواری کرد که با همکاری مسوولان و اعضای هیات‌ها تا پایان محرم و صفر تمامی فعالیت های فرهنگی و مذهبی در چارچوب مقررات و با رعایت کامل نکات بهداشتی برگزار شود.

نظر شما