رئیس فراکسیون معادن مجلس شورای اسلامی:

معادن نسبت به انجام مسئولیت های اجتماعی خود کوتاهی نکنند

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۴:۳۱:۲۱
کد خبر: ۱۰۵۲۰۱۱
معادن نسبت به انجام مسئولیت های اجتماعی خود کوتاهی نکنند
رئیس فراکسیون معادن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هر یک از معادن مسئولیت های اجتماعی بردوش دارند گفت: معادن نسبت به انجام مسئولیت های اجتماعی خود کوتاهی نکنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  "محمدصالح جوکار" نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از پروژه تعریض راه بخش خضرآباد با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین و عمده ترین مشکلات مردم در خضرآباد بحث راه اصلی این بخش است اظهار داشت: متاسفانه این راه به دلیل عرض کم و استاندارد نبودن، تاکنون حوادث بسیاری داشته است.

وی ادامه داد: تمام دهیاران این بخش در بیان مشکلات روستاهای خود، از نبود راه دسترسی مناسب گله کردند و خواستار تسریع در اجرای کامل پروژه تعریض این راه شدند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهم در ارتباط با این منطقه فعالیت معادن متعددی است که از این راه ها استفاده می کنند و به دلیل وزن بار کامیون ها، به مسیر خسارت هم می زنند.

جوکار با انتقاد از عدم مشارکت معادن در اجرای این پروژه گفت: چطور است که معادن اقدام به بهره برداری از ذخایر معدنی این منطقه می کنند ولی حاضر نیستند در بحث راه سازی ورود داشته باشند.

رئیس فراکسیون معادن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی افزود: در برنامه ششم توسعه علاوه بر سهم عوارض و درآمدهای دولتی، مصوب شده که معادن باید یک درصد فروش خود را به محل و منطقه استقرار معدن پرداخت کنند که متاسفانه این قانون به درستی اجرا نمی شود.

وی افزود: علاوه بر این هر یک از معادن مسئولیت های اجتماعی هم بر دوش دارند که باید به آن عمل کنند ولی این موضوع هم آنچنان که باید و شاید مورد توجه نیست.

جوکار ادامه داد: این قابل قبول نیست که معادن از راه ها برای حمل و نقل مواد معدنی خود استفاده کنند و به دلیل تناژ بالا به جاده هم خسارت بزنند ولی در اجرای پروژه نقشی نداشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز