مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو خرم آباد :

اجرای عدالت آموزشی با تاکید بر پوشش تحصیلی / لزوم توجه به ظرفیت های بومی محلی در تهیه برنامه

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۱۱:۲۹:۵۹
کد خبر: ۱۰۵۲۰۸۵
اجرای عدالت آموزشی با تاکید بر پوشش تحصیلی / لزوم توجه به ظرفیت های بومی محلی در تهیه برنامه
پرویز محسنی برلزوم توجه به ظرفیت های بومی محلی در تهیه برنامه مبتنی بر واقعیت هاتاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ محسنی  در حاشیه اجلاس سراسری آموزش و پرورش در مورد برنامه درسی مناسب بوم در صورت اداره غیرمتمرکز آموزش و پرورش و تبدیل آموزش و پرورش به گفت و گوی اجتماعی ،اظهار کرد: هر برنامه درسی باید برگرفته و منطبق بر سند تحول بنیادین با تاکید بر مشارکت ، عدم تمرکز ، تفویض اختیار و رقابتی شدن باشد.

اوافزود: در طراحی و تدوین برنامه ها باید نیروی انسانی متخصص ، اعتبارات ، مقتضیات بومی محلی و تیم کارشناسی قوی مدنظر قرار گرفته شود.

محسنی با اشاره به اجرای عدالت آموزشی با تاکید بر پوشش تحصیلی گفت: مشارکت ارکان مدرسه و سایر نهادها ، مدرسه محوری و دانش آموز محوری ، شناخت استعدادهای فردی دانش آموزان ، نوآوری و خلاقیت ، آموزش معلمان ، روش های تدریس ، شناسایی موانع ، اصلاحات ، بازخورد برنامه ، اثربخشی و کاربست نتایج در راستای کیفیت بخشی به آموزش بسیار اثرگذار می باشد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه2 شهرستان خرم آباد در ادامه خاطر نشان کرد: عدم تمرکز برای مدیران ، امکان کسب تجربه در زمینه ی تصمیم گیری ، توجه به تفاوت های فرهنگی و اجتماعی ، افزایش انگیزه معلمان و دانش آموزان به دلیل مشارکت در تصمیم گیری ها ، تهیه برنامه مبتنی بر واقعیت ها را فراهم می کند .

او در پایان در خصوص تبدیل آموزش و پرورش به یک گفت و گوی اجتماعی، تاکید کرد: جلب مشارکت اجتماعی مردم در فعالیت ها باعث پیوند و تعامل با شهروندان می شود و تربیت آینده سازان انقلاب اسلامی به نقطه مشترکی بین این دو گروه تبدیل خواهد شد.

 

نظر شما