مهرماه، پایان تدوین برنامه ۴ ساله فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین با هدف موفقیت در پارالمپیک

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۱۲:۴۲:۲۴
کد خبر: ۱۰۵۲۶۶۶
مهرماه،  پایان تدوین برنامه ۴ ساله فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین با هدف موفقیت در پارالمپیک
رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت: تدوین برنامه ۴ ساله فدراسیون با هدف موفقیت در پارالمپیک و پاراآسیایی مهرماه به پایان می‌رسد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، سیدمحمد شروین اسبقیان در مجمع سالیانه هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین آذربایجان‌غربی گفت: پهلوان سیامند رحمان یک اسطوره تکرارنشدنی و سرباز جمهوری اسلامی ایران بود که در مسابقات مختلف جهانی و بین‌المللی خوش می‌درخشید و پرچم مقدس کشورمان را به احتزاز در می‌آورد.

وی ادامه داد: از دست دادن این پهلوان در آستانه پارالمپیک توکیو، یک فاجعه غم‌انگیز و ناراحت‌کننده برای ورزش کشور بود و امیدوارم مسئولین استان آذربایجان‌غربی و شهرستان اشنویه برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره «سیامند رحمان» مسابقات مختلف ورزشی و یادواره‌ در شان او برنامه‌ریزی و برگزار کنند.

وی اضافه کرد: فدراسیون نیز به سهم خود سالن ورزشی فدراسیون را به نام «سیامند رحمان» نامگذاری کرده است.

رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین بیان کرد: هم‌اکنون ۱۰ رشته ورزشی به صورت مستقیم توسط فدراسیون مدیریت و هشت رشته "تکواندو، تنیس، بدمینتون، تنیس روی میز، تیراندازی باکمان، سوارکاری، دوچرخه‌سواری و قایقرانی" نیز به فدراسیون‌های تخصصی منتقل شده است با این حال ورزشکاران این رشته ها درخواست بازگشت آن‌ها به فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین دارند، اما درحال حاضر با تصمیم وزارت ورزش این شرایط تا زمانی که فدراسیون‌ها، اهداف وزارت را دنبال کنند تغییر نخواهدکرد.

اسبقیان خاطرنشان کرد: مراحل تدوین برنامه ۴ ساله فدراسیون با هدف تعیین نقشه راه فدراسیون برای رسیدن به اهداف وزارت ورزش برای موفقیت در مسابقات پارالمپیک توکیو و پاراآسیایی چین، مهرماه عملیاتی خواهدشد.

اسبقیان همچنین با اشاره به سختی انتخاب جایگزین برای سیامند رحمان به عنوان اسطوره تکرار نشدنی و قهرمان اخلاق، گفت: امیدوار هستیم بعد از استعدادیابی به عنوان یکی از برنامه‌های کنونی فدراسیون، ورزشکاران جایگزین بتوانند با نزدیک شدن به رکوردهای سیامند رحمان، مدال طلای مسابقات آتی را کسب کنیم و بی‌شک با این اتفاق، روح این ورزشکار فقید نیز خوشحال خواهدبود.

وی نگاه بلندمدت فدراسیون را جوانگرایی، جانشین‌پروری و استعدادیابی عنوان و افزود: ورزش جانبازان و معلولین آذربایجان‌غربی با قهرمانان بزرگی مثل جانباز عزیز جانفشان و مرحوح سیامند رحمان شناخته می‌شود و این استان یک وزنه سنگین در ورزش کشور است ضمن اینکه توجه مدیرکل ورزش و جوانان استان و تلاش رییس هیات در رشد و پیشرفت این رشته تاثیرگذار بوده است و آذربایجان‌غربی می‌تواند در آینده قهرمانان نامی دیگری معرفی کند.

وی با اشاره به اینکه خبر خوش به این استان و ورزشکاران دارم، افزود: با پیگیری‌های انجام گرفته، بزودی عملیات اجرایی و احداث مجموعه جانبازان و معلولین آذربایجان‌غربی را با نگاه ویژه وزیر ورزش و جوانان و مصوبه هیات وزیران آغاز خواهدشد و بنا داریم این مجموعه بنام «پهلوان سیامند رحمان» یک مجموعه ورزشی بی‌نظیر مورد استفاده ورزش این استان و کشور قرار گیرد و در این خصوص طی هفته آتی در تهران با حضور استاندار آذربایجان‌غربی و مدیرکل ورزش و جوانان این استان، جلسه‌ای برای شروع عملیات آن برگزار خواهدشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز