قهرمان دونده کردستانی:

حوزه ورزش مظلوم و مورد هجوم سیاسون است

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۹:۳۹:۳۴
کد خبر: ۱۰۵۳۰۹۱
حوزه ورزش مظلوم و مورد هجوم سیاسون است
قهرمان دونده کردستانی حوزه ورزش را بسیار مظلوم و مورد هجوم سیاسیون دانست و گفت: در بسیاری از مواقع تمرکز گرایی در ورزش با دخالت سیاسیون از بین می رود و بی توجهی این افراد به درخواست های ورزشکاران و افراد فنی دلخوری های زیادی را متوجه قهرمانان می کند.

میلاد سیار در گفت و گو با خبرنگار برنا، با اشاره به اینکه مدیران با برنامه ریزی های درست می توانند کاستی های حوزه ورزش را کاهش دهند، اظهار داشت: امیدواریم استاندار، نمایندگان و مسئولان استان با فراهم کردن آرامش در این رشته بهترین تصمیم ها را گرفته و جامعه ورزشی استان را درگیر استرس و تصمیمات سیاسی خود نکنند تا ورزش استان به نماد ملی تبدیل شود.

او با بیان اینکه سرانه ورزشی استان در مدیریت فعلی اداره کل ورزش و جوانان پیشرفت قابل توجهی داشته، افزود: سالن 6 هزار نفری مجموعه ورزشی22 گولان سنندج از مهمترین پروژه ورزشی و نگین توسعه مکان های ورزشی در غرب کشور است که امیدواریم در سال آینده کلنگ مجموعه دو و میدانی سر پوشیده نیز زده شود تا برای فرزندان این استان و ورزش دو و میدانی مفید واقع شود.

قهرمان دو و میدانی کردستانی ادامه داد: وضعیت سرانه ورزشی کردستان رو به بهبود بوده و مجموعه خابگاه در سه راهی مریوان از دیگر دستاوردهای مفید ورزشی در دوره مدیریت فعلی است.

سیار ورزش دو و میدانی را ورزش مادر و پایه تمامی رشته های ورزشی عنوان کرد و افزود: این رشته ورزشی نیازمند مجموعه ای تخصصی است که باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

او تصریح کرد: پیشرفت در این رشته ورزشی نیازمند حمایت مالی و زیرساخت مناسب است که مسئولان استانی باید دید وسیع تری نسبت به این رشته ورزشی در استان داشته باشند.

قهرمان دونده کردستانی افزود: اردوی مناسب، حضور مربی تخصصی، مکمل های لازم، فضای ورزشی سالم  و بی تنش، حمایت مسئولان و خانواده، مسابقات داخلی و خارجی، احترام به قهرمانان و وجود اسپانسر را از دیگر فاکتورهای پیشرفت و توسعه ورزش دومیدانی بیان کرد.

سیار با اشاره به اینکه مدیرکل ورزش و جوانان کردستان به قهرمانان دو و میدانی دید مثبت و حمایت خاصی داشته است، یاد آور شد: سیستم ورزش نیازمند مهربانی و حرمت برای ملی پوشان است، اما متاسفانه اخیرا چند باری بی مهری هایی از جانب حوزه ورزش به ورزشکاران نامی مشاهده شده که باید در این خصوص اصلاحاتی صورت گیرد.

او ادامه داد: امیدوارم اداره کل ورزش و جوانان استان دیدگاه وسیعتری نسبت به سرمایه های خود داشته باشند و موجبات رضایت مندی بیشتر ورزشکاران و قهرمانان را فراهم کنند.

قهرمان دونده کردستانی به کمبود های ورزش دو و میدانی اشاره کرد و گفت: در طول 15 سال فعالیت حرفه ای در این رشته ورزشی با تمامی کمبودها، به مدت 10 سال مدال خوش رنگ طلا را در ایران برای کردستان کسب کرده ام.

سیار نبود سالن سر پوشیده تخصصی، آکادمی تخصصی ویژه دو و میدانی، نبود اسپانسر و عدم آرامش ملی پوشان را از کمبود های این رشته ورزشی عنوان کرد.

او درباره برنامه های خود در مسابقات آینده گفت: اگر شرایط خوبی از جانب حمایت مسئولین، مدیر کل ورزش و ریاست هیات انجام شود خود را برای مسابقات قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی و قهرمانی آسیا آماده و درصورت وجود اسپانسر مناسب برنامه های خود را برای المپیک ٢٠٢٠ اعلام می کنم.

قهرمان دونده کردستانی رشته دو و میدانی را یک رشته سخت و نیاز دانست وافزود: در صورت حمایت از جوانان و فرزندان کردستان، قطعا افتخارات زیادی از سمت رشته دو و میدانی برای ورزش استان رقم میخورد وامیدواریم مسئولان تعصب بیشتری نسبت به این رشته ورزشی داشته باشند.

سیار در ادامه به افتخارات خود دررشته ورزشی دو و میدانی پرداخت و افزود: مدال های خوش رنگ در بخش بانوان، درخشیدن در رده های پایه نونهال نوجوان و جوانان از افتخاراتی بود که در این رشته کسب کرده ام.

او همچنین نشان طلای مسابقات بین المللی جام فجرسال 93، مدال نقره رقابت های غرب آسیا امارات متحده عربی در سال 91 ، مدال نقره مسابقات دو و میدانی جایزه بزرگ کازانف قزاقستان در خرداد ماه سال 93 و همچنین نشان نقره رقابت‌های بین‌المللی ترکیه در سال جاری را در کارنامه ورزشی خود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز