نماینده مجلس:

آگاهی مردم از استاندارد، مستلزم همراهی رسانه‌ها است

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۹:۴۶:۲۲
کد خبر: ۱۰۵۳۱۰۷
آگاهی مردم از استاندارد، مستلزم همراهی رسانه‌ها است
نماینده مردم بافق، خاتم، ابرکوه و مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش آگاهی مردم از استاندارد کالا و خدمات، مستلزم همراهی و تعامل رسانه‌ها است.

 به گزارش خبرگزاری برنا، "محمد رضا صباغیان" نماینده مردم بافق، بهاباد، ابرکوه، خاتم ومهریز در مجلس شورای اسلامی در نشست با شورای معاونان اداره کل استاندارد استان یزد گفت:  اداره استاندارد با توجه به جایگاه خطیرش در جامعه، باید در ابعاد وسیع‌تری به آحاد مردم معرفی شود تا بتواند با قوت بیشتری ادامه کار دهد.


وی ادامه داد: با توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد ،سطح اطلاعات و آگاهی های مردم از استاندارد بالا رفته وگرایش تمامی افراد جامعه به سمت خرید کالاهای با کیفیت و استاندارد بیشتر میشود.
این نماینده مجلس افزود:به عنوان خادم ملت در مجلس شورای اسلامی، از تمامی رسانه ها اعم از چاپی ،دیداری، شنیداری و حتی مجازی درخواست دارم تا استاندارد یزد را درتوسعه و ترویج فرهنگ استاندارد یاری گر باشند تا دیگر در هیچ کجای ار این استان پهناور، شاهد بی خبری مردم از مفاهیم استاندارد نباشیم.

وی گفت:با توجه به واگذاری امور به بخش خصوصی و خروج دستگاه‌های  اجرایی از تصدی گری ، شرکت های بازرسی نمونه برداری و آزمایشگاه های همکار اداره کل باید از سلامت کاری قابل قبولی برخوردار باشند تا بازوان پرتوانی برای استاندارد استان و کشور به حساب آیند ضمن این که از این منظر ، استاندارد استان باید پایش هاونظارت های دوره ایی خود رانیزمحفوظ دارد .
مدیر کل استاندارد استان یزد نیز در این نشست  گفت: تایید صلاحیت،اندازه شناسی(اوزان و مقیاس ها)،ارزیابی انطباق و استانداردسازی محورهای اصلی کار است.

محمدرضا زارع بنادکوکی افزود: امسال که توسط مقام معظم رهبری تحت عنوان "جهش تولید" نامگذاری شده است ضروری می باشد،توسط دیگر نهادها بیش از گذشته در جهت تحقق شعار سال به جایگاه استاندارددر جامعه نگاه شود، چرا که استاندارد عامل مهمی درپیشبرد صنعت  و خدمات است.
وی اظهار داشت: در تمامی نوبت های کاری واحدهای تولیدی زیر نظر این اداره کل ،افرادی تحت عنوان مسئول و مدیرکنترل کیفیت مشغول به کار هستند که به منظور اشتغال در این پست باید از استاندارد یزد ضمن شرکت در آزمون مربوطه تاییدیه اشتغال به کار دریافت دارند،منتهی به نظر می رسد که اگرآن ها به عنوان نمایندگان تشکل های تخصصی مردم نهاد، در واحدهای تولیدی حضور داشته باشند، بهتر می توانند نظارت ها ورسالت های قانونی خود را در حوزه کنترل کیفیت به انجام برسانند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز