دبیر هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان کردستان:

کردستان بیش از ۱۲۲ مدال کشوری و جهانی را در ورزش زورخانه ای کسب کرده است

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۹:۳۳:۵۳
کد خبر: ۱۰۵۳۱۴۱
کردستان بیش از ۱۲۲ مدال کشوری و جهانی را در ورزش زورخانه ای کسب کرده است
دبیر هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان کردستان گفت: ورزش زورخانه ای استان در سال گذشته بیش از 122 مدال را در سطح مسابقات کشوری و جهانی کسب کرده و همیشه قطب اصلی این ورزش در کشور بوده است.

رضا غلامی در گفت و گو با خبرنگار برنا با بیان اینکه سرانه ورزش زورخانه ای نسبت به چند سال گذشته پیشرفت داشته است، اظهار کرد: افتتاح زورخانه های زرینه، سریش آباد، کامیاران، سروآباد و موچش در کمتر از چهار سال گذشته انجام شد و زورخانه حسن آباد یاسوکند نیز آماده بهره برداری است.

 او درباره وضعیت رشته زورخانه ای در استان کردستان گفت: وضعیت این رشته در شرایط مناسبی قرار دارد اما با توجه به نوپا بودن رشته زورخانه ای در بیشتر شهرستانها، تلاش و عزم جدی برای توسعه آن لازم و ضروری است.

دبیر هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان کردستان افزود: توسعه ورزش زورخانه ای در استان به اختصاص بودجه، جهت برگزاری دورهای آموزشی مرشدی و مربیگری و همچنین وجود تجهیزات مناسب نیاز دارد.

غلامی در بیان موانع و مشکلات ورزش زورخانه ای تصریح کرد: نبود زورخانه مناسب در شهرهای مریوان، دیواندره و بانه، کمبود زورخانه استاندارد در سنندج وکمبود مرشد در سطح استان از جمله مشکلات این حوزه ورزشی است.

او با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان تا حد امکان به هیات زورخانه ای در جهت پبشبرد برنامه ها کمک شایانی کرده و در حد توان همراه و پشتیبان ورزشکاران بوده است، ادامه داد: برنامه اصلی این هیات، حضور در تمامی مسابقات کشوری و تکرار عناوین قهرمانی در رده های سنی مختلف است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز