اجرای طرح آموزش و ترویج تولید محصول سالم در شهرستان ارومیه

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۱۴:۲۹:۱۴
کد خبر: ۱۰۵۳۱۶۸
اجرای طرح آموزش و ترویج تولید محصول سالم در شهرستان ارومیه
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه از اجرای طرح آموزش و ترویج محصول گواهی شده و استاندارد با تکیه بر توان افزایی جوامع محلی بر روی سه محصول گوجه فرنگی، انگور و درختان هسته دار(آلو وشلیل) خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، محمود سپهرفر ضمن اعلام این خبر افزود: این طرح طی تفاهم نامه ما بین دفتر توسعه فعالیت های زنان روستایی وزارت جهاد کشاورزی و معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری از سه سال قبل در شهرستان ارومیه اجرا می شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه اصلی ترین راهبرد برای توسعه کشاورزی را در وهله اول سطح سلامت جامعه با اولویت قرار دادن تولید محصول سالم عنوان کرد و بیان نمود: تا پایان برنامه پنجم توسعه تحت پوشش قرار دادن ۲۵ درصد سطح تولید به محصولات سالم در دستور کار قرار گرفته است.

محمود سپهرفر فرهنگ سازی در راستای تولید و مصرف محصولات کشاورزی گواهی شده و استاندارد، حفظ سلامت افراد جامعه با استفاده از محصولات سالم، مدیریت منابع آب و خاک، ترویج روش ها و فنون جدید کشاورزی در راستای افزایش بهره وری، فراهم نمودن زمینه ایجاد و توسعه کسب و کار برای خانوارهای روستایی، شرایط صادرات محصولات گواهی شده و افزایش سطح درآمد کشاورزان را ازجمله اهداف این طرح عنوان نمود.

وی با اشاره به جمعیت ۵۰ درصدی زنان در کشور و تاثیر گذاری آنان به خصوص در مناطق روستایی، اظهار داشت: زنان روستایی ضمن داشتن فرصت و علاقه به آموزش، پتانسیل انتقال تجربیات را به سایر اعضای خانواده دارند بنابراین جامعه هدف این طرح اعضای صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی، تسهیل‌گران و زنان کارآفرین است.

رامین حمیدی رئیس اداره ترویج و آموزش مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه به عنوان دبیر اجرای این طرح در شهرستان ارومیه اظهار نمود: این طرح در سه سایت بر روی محصول گوجه فرنگی، انگور و درختان هسته دار(آلو و شلیل) به ترتیب در سطح ۳ هزارمتر مربع، ۱/۵ و ۱۰ هکتار اجرا شده است.

 حمیدی بیان داشت: این طرح بر روی سایت اصلی محصول اجرا و در کنار آن به ۲۵ نفر از زنان فعال، کارآفرین و تولید کننده در بخش کشاورزی به صورت عینی و عملی آموزش های لازم جهت تولید محصول سالم توسط کارشناسان جهاد کشاورزی ارائه می گردد.

گفتنی است دوره‌های آموزشی با موضوع مدیریت مزرعه، تغذیه گیاهی مناسب، آشنایی با انواع استانداردهای ارگانیک، ایمنی غذایی ها و مبارزه با آفات و بیماری‌های محصولات کشاورزی برای مخاطبان طرح در دستور کار ترویج است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز