افتتاح و بهره برداری ۱۴۰ پروژه ورزشی در دولت تدبیر و امید

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۰۹:۳۳:۲۱
کد خبر: ۱۰۵۳۶۳۰
افتتاح و بهره برداری ۱۴۰ پروژه ورزشی در دولت تدبیر و امید
وجود زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی از ابتدایی‌ترین نیازها برای توسعه ورزش است و افزایش سرانه فضای ورزشی با بهره برداری از 140 پروژه ورزشی در کردستان و نزدیک شدن آن به میانگین کشوری نشان‌دهنده توسعه این زیرساخت‌ها است و این دستاورد بزرگی برای دولت در این منطقه محسوب می شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، در توسعه زیرساخت‌های ورزشی کردستان حتی روستاها هم دیده شده تا همه ساکنین استان از فضاهای ورزشی متناسب با شرایط بهره‌مند شوند البته توجه به ظرفیت‌های ورزش استان و در نظر گرفتن رشته‌های مختلف ورزشی برای توسعه زیرساختی از دیگر نکاتی است که در این چند سال مدنظر مسئولان و متولیان امور قرار گرفته است.
 
اهمیت ورزش با توجه به تاثیر آن بر سلامت هر جامعه‌ای بویژه بر سلامت روحی و جسمی جوانان به عنوان نیروهای اثرگذار مورد توجه دولت قرار دارد و نمود آن را در توسعه فضاهای ورزشی به وضوح می‌توان دید.
 
۱۴۰ پروژه ورزشی در دولت تدبیر و امید در کردستان به بهره برداری رسید
 
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان گفت: ۱۴۰ پروژه ورزشی در دولت تدبیر و امید در کردستان به بهره برداری رسید که شامل اماکن ورزشی شهری و روستایی و شامل سالن‌های چند منظوره، سالن‌های سقف کوتاه، سالن‌های یک‌ هزار و ۲۰۰ نفری، استخر، زمین‌های چمن طبیعی و مصنوعی و زمین‌های خاکی روستایی است.
 
حامد جولایی اضافه کرد: یک زورخانه ورزشی در شهر بیجار، 2 زمین چمن مصنوعی در سروآباد و مریوان و سالن ۶ هزار نفری سنندج نیز از جمله طرح‌هایی است که در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.
 
وی یادآور شد: برای ساخت سالن ۶ هزار نفری مجموعه ورزشی گولان در سنندج ۷۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه‌ شده اما ارزش کنونی این سالن ۱۴۳ میلیارد تومان برآورد می‌شود.
 
جولایی یادآور شد: در سال ۹۲ رتبه سرانه فضای ورزشی استان کردستان در رده ۲۹ کشور بود که با پیگیری‌ها و تخصیص اعتبارات توانستیم طرح‌های ورزشی متعددی را به بهره‌برداری برسانیم و امروز به رده سیزدهم کشور از این نظر رسیده‌ایم.
 
مدیرکل ورزش و جوانان کردستان افزود: سه دهم مترمربع به سرانه فضای ورزشی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم اضافه شده و اکنون سانه فضای ورزشی استان به پنج دهم مترمربع به ازای هر نفر رسیده است.
 
وی تاکید کرد: ۱۶۰ خانه ورزش روستایی در دوران دولت‌های یازدهم و دوازدهم ایجاد شده که پیش از آن به تعداد انگشتان دست بود بنابراین تقریبا هر ماه سه یا چهار خانه ورزش روستایی به بهره برداری رسیده و ۱۳ خانه ورزشی روستایی هم در هفته دولت امسال به بهره‌برداری ‌رسید.
 
جولایی در رابطه با موفقیت‌های ورزشکاران کردستانی و توسعه ورزش استان هم گفت: استان کردستان در سال ۹۲ میزبان ۲۰ مسابقه کشوری و منطقه‌ای بود که این تعداد در سال گذشته به ۵۴ مسابقه افزایش یافت.
 
وی با اشاره به اینکه شاهد ۱۸ تیم از استان در سال ۹۲ در لیگ‌های کشوری بودیم، اظهار داشت: در سال گذشته تیم‌های کردستانی در ۴۸ لیگ کشوری حضور پیدا کردند، در سال ۹۲ تیم‌های کردستانی در ۱۵ مسابقه لیگ‌های کشوری شرکت داشتند که پارسال این تعداد به ۱۷۷ بار حضور رسید.
 
جولایی با بیان اینکه در سال ۹۲ شاهد دعوت ۹۲ ورزشکار کردستانی به اردوی تیم‌های ملی رشته های مختلف بودیم، افزود: سال گذشته شاهد افزایش این تعداد و دعوت از ۲۷۰ ورزشکار رشته‌های مختلف ورزشی به تیم‌های ملی بودیم که رشد مناسبی است.
وی اظهار داشت: استان کردستان در سال ۹۲ توانسته بود ۲۱ بار میزبان لیگ‌های کشوری باشد که در سال گذشته این تعداد به ۷۰ بار افزایش یافت.
 
وی با بیان اینکه ورزشکاران کردستانی در سال ۹۲ توانسته بودند ۲۵ مرتبه در مسابقات، بین‌المللی، جهانی و آسیایی شرکت کنند، یادآور شد: ورزشکاران در سال گذشته توانستند ۵۶ مرتبه در این مسابقات حضور پیدا کنند.
جولایی اضافه کرد: تعداد ورزشکاران سازمان ‌یافته مرد و زن استان کردستان از ۵۲ هزار نفر در هفت سال پیش اکنون به ۵۷ هزار و ۶۷۸ نفر رسیده اند.
 
اجرای ۱۶ طرح زیرساختی ورزشی در روستاها
 
معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان کردستان نیز با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های ورزش روستایی به عنوان یکی از محرک‌های شادابی و پویایی در مورد تاکید قرار گرفته است، تاکید کرد: در این دولت ۱۶ طرح زیرساختی ورزش در روستاهای استان احداث شده که برای این طرح‌ها ۸۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.
سایه میرصادقی افزود: اجرای این طرح‌ها در ۱۳ روستای این استان شامل سراب قامیش، باباریز، اویهنگ و گلین سنندج، مالوچه قروه، آرمرده و سیاه حومه بانه، کانی سانان و کانی دینار مریوان، چاغرلو، ایرانخواه و مرخز سقز و دزلی سروآباد است.
وی اظهار داشت: این طرح‌های شامل سالن‌های ورزشی، زمین چمن مصنوعی، زمین روباز خاکی، سالن سقف کوتاه بوده که با اجرای آنها ۵۱ هزار و ۷۳۰ متر مربع به مساحت اراضی ورزشی روستایی استان اضافه شده است.
 
ثبات مدیریت به رشد ورزش کردستان انجامید
 
رییس هیات وزنه‌برداری کردستان نیز با اشاره به موفقیت‌های حاصل شده در سال‌های اخیر در ورزش استان گفت: دلیل موفقیت‌های اخیر بدلیل ثبات مدیریتی در حوزه ورزش بوده که ثبات مدیریتی موجب شده شاهد نتیجه بهتری باشیم که این تاثیر مستقیم و موثر بر ورزش استان داشته است.
 
شاهو جوانمردی اظهار داشت: هر مدیری اگر زمان مورد نظر به او داده شود در این مدت شناخت کافی پیدا کرده و می‌داند چه هیات‌های ورزشی فعالیت و ظرفیت بهتری دارند و سرمایه‌گذاری‌ها در کدام بخش بهتر به نتیجه می‌رسد.
 
وی با اشاره به اینکه سه دوره قهرمانی کشور را در استان برگزار کردیم که بدون همکاری با اداره کل امکان پذیر نبود، یادآور شد: اداره کل ورزش و جوانان کردستان هم از نظر مالی و هم از نظر در اختیار قرار دادن فضاهای ورزشی کمک‌های خوبی به هیات وزنه‌برداری کرده است.
 
جوانمردی در رابطه با موفقیت‌های رشته وزنه‌برداری اظهار داشت: در چهار سال گذشته برنامه‌ریزی بر روی حوزه سنی نونهالان را آغاز کردیم و در ۲ سال اخیر توانستیم در مسابقات مختلف در حوزه بانوان به قهرمانی برسیم و اکنون در کشور حرف اول را می‌زنیم.
رییس هیات وزنه‌برداری کردستان با بیان اینکه در حوزه مربیگری و داوری و در رده سنی نوجوانان هم توانستیم حضورهای موفقی در مسابقات داشته باشیم، اضافه کرد: در المپیاد نوجوانان ۲ نفر نقره و یک نفر برنز کسب کردیم که هدف‌گیری ما برای کسب مدال طلا توسط این سه ورزشکار در سال جاری بود که به دلیل شیوع کرونا مسابقات برگزار نشد.
 
وی با اشاره به اینکه می‌توانستیم نتایج بهتری از سال گذشته در مسابقات کسب کنیم و برنامه‌ریزی ما بر این است که بتوانیم با شروع مسابقات، تیمی در لیگ برتر کشور داشته باشیم، گفت: تمرینات بانوان و آقایان در ۲ سالن آغاز شده اما با توجه به لزوم رعایت پروتکل‌ها حضور در تمرینات را به هشت تا ۱۰ نفر محدود کرده‌ایم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز