آغاز سال تحصیلی جدید با چاشنی استرس؛

کلاس های درسی که خانواده ها را نگران می کند

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۰۹:۲۹:۰۴
کد خبر: ۱۰۵۳۶۳۴
کلاس های درسی که خانواده ها را نگران می کند
در شرایطی که ویروس کرونا همچنان مهمان کشورما و خیلی از نقاط دیگر دنیا است با تصمیم دولتمردان سال تحصیلی جدید از امروز رسما آغاز شد تا دانش آموزان در شرایطی متفاوت و ویژه به سراغ درس و مشق بروند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز ، بازگشایی مدارس وحضور دانش آموزان در شرایط فعلی بر سر کلاس های درس موافقان و مخالفان بسیاری دارد و در روزهای اخیر اقشار مختلف نسبت به آن واکنش های متفاوتی داشته اند.

اینکه آیا شرایط وبستر لازم برای حضور بی خطر آینده سازان این کشور بر سرکلاس های درس مهیا است وتا چه میزان مدیران مدارس برای رعایت پروتکل های بهداشتی جدی هستند ابهاماتی است که بسیاری از خانواده ها را نگران کرده و آنها را به حضور فرزندانشان بر سر کلاس درس مردد کرده است.

مسئولان آموزش و وپرورش برای بازگشایی مدارس و آغاز به کار آن پروتکل هایی را تدوین کرده اند که از آن جمله می توان به ضدعفونی روزانه و بین شیفت های دوگانه، عدم فعالیت بوفه مدارس، کوتاه شدن زمان کلاس های درس، عدم برگزاری زنگ ورزش و... اشاره کرد.

گفته اند نشست ها و جلسات مختلفی برای مدیران و مسئولان امور مدرسه در جهت رعایت کامل دستورالعمل ها برگزار کرده اند اما وقتی پای صحبت والدین دانش آموزان می نشینی متوجه می شوی که قاطبه آنها میلی برای حضور فرزندان خود برسر کلاس درس در این شرایط ندارند و علاقمند به برگزاری مجازی کلاس های درس دارند.

صبح امروز به جمع والدینی که فرزندان خود را به یکی از مدارس ابتدایی آورده بودند رفتیم و نظرآنها را در خصوص شروع سال تحصیلی جدید جویا شدیم.

مادر یکی از دانش آموزان حضور فرزندش را در مدرسه اتفاقی خوب دانست با این حال عنوان می کرد که خیلی به رعایت پروتکل های بهداشتی در مدرسه امیدوار نیست و جنب و جوش بچه ها در سنین نونهالی عملا امکان رعایت خیلی از دستورالعمل ها به خصوص فاصله گذاری اجتماعی و زدن مستمر ماسک را نمی دهد.

پدری هم با نگرانی از بازگشایی مدارس گفت: اواخر سال تحصیلی گذشته به هر سختی بود شرایط لازم برای آموزش فرزندمان را از طریق شبکه شاد و فضای مجازی مهیا کردیم و بهتر بود که در سال تحصیلی جدید هم با همین رویه ارائه آموزش ها جلو می رفت و در شرایط کنونی به نگرانی خانواده ها افزوده نمی شد.

مادری دیگر هم با بیان اینکه فرزندش را برای حضور در مدرسه به دشواری آورده است گفت: برخی خانواده ها مخالف حضور فرزندانشان در مدرسه هستند و همسر من نیز موافق حضور فرزندمان در کلاس درس نبود و اگر اصرار پسرم نبود اجازه حضورش در مدرسه را نمی دادم.

وی تصریح کرد: شرایط خاصی را پشت سر می گذاریم  وبه نظرم بهتر است تا حد امکان حضور فیزیکی دانش آموزان در مدرسه محدود شود و فرایند آموزش از طریق روش های غیر حضوری مثل تلویزیون و اینترنت پیگیری شود.

پدری هم با اشاره به اظهار نظر برخی پزشکان مبنی بر ابتلای بدون علامت کودکان به کرونا  وناقل بودن آنها گفت: من با پدرو مادر سالخورده ام زندگی می کنم و نگران این هستم که فرزندم با حضور در مدرسه و کلاس درس عاملی برای انتقال این بیماری به خانواده شود و از این بابت بسیار نگران هستم.

صحبت های برخی از والدین به خوبی گواه نگرانی واسترس ناشی از شرایطی است که کرونا بر ما تحمیل کرده و خانواده ها را به این جمع بندی رسانده که امر مهمی چون آموزش فرزندانشان می تواند در فضای کنونی مخاطره انگیز باشد.

قطعا مسئولان آموزش و پرورش ومدیران و معلمان علاقمند به فراگیری مناسب دروس توسط دانش آموزان هستند وبرای نیل به این هدف هر آنچه در توان دارند به کارخواهند گرفت اما واقعیت آن است که خانواده ها نسبت به اجرای کامل پروتکل های بهداشتی در مدارس اطمینان خاطر ندارند و رفتار برخی مدیران مدارس البرز مبنی بر دریافت رضایت نامه از والدین برای پذیرفتن مسئولیت حضور فرزندانشان در کلاس درس نیز براین شائبه و نگرانی افزوده است.

همه خانواده ها راغب به حضور فرزندانشان در کلاس درس و فراگیری دانش هستند اما براین باوراند که سلامتی ثمره های زندگی شان از اهمیت بیشتری برخوردار است و همین مساله می تواند در صورت اهمال و کوتاهی متولیان امر آموزش حاشیه ساز شده و خدای ناکرده امر مقدس تعلیم وتربیت را دچار لطمه وآسیب کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز