مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان:

اگر خطری دانش آموزان را تهدید کند به هیچ وجه کلاس های حضوری برگزار نمی شود / بازگشایی مدارس لرستان در ۵هزار مدرسه

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۱۰:۰۵:۵۷
کد خبر: ۱۰۵۳۶۷۰
اگر خطری دانش آموزان را تهدید کند به هیچ وجه کلاس های حضوری برگزار نمی شود / بازگشایی مدارس لرستان در ۵هزار مدرسه
علیرضا نخعی گفت: مدارس لرستان در 5000 مدرسه با حضور 360 هزار دانش آموز طبق شرایط اعلام شده ، بازگشایی می شود .

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛نخعی روز شنبه در آیین بازگشایی مدارس لرستان که با  حضور مسئولین استان  در مدرسه دخترانه شکوفه خرم آباد برگزارشده بود ،آیین بازگشایی مدارس را نشان از اهمیت آغاز سال تحصیلی دانست و گفت : فراهم نمودن بستر این روز خجسته ، نتیجه ی تلاش سه ماهه ی ستاد پروژه مهر با حضور همه همکاران و برنامه ریزی های صورت گرفته است.

اوافزود : امروز مدارس لرستان در 5000 مدرسه با حضور 360 هزار دانش آموز طبق شرایط اعلام شده ، بازگشایی می شود .

 نخعی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی برای معلمان و ارتقای سواد مجازی آنان ،تصریح کرد : آنها توانسته اند اطلاعات خود را بروز کرده و بستر را برای آغاز سال تحصیلی در شرایط پیش آمده فراهم کنند .

نخعی با تاکید بر توجه به اولویت سلامت دانش آموزان در ارائه خدمات آموزشی ،یادآورشد : مشارکت و هماهنگی بیش از پیش خانه و مدرسه در این شرایط ، منتج به حصول موفقیت بیشتر در دستیابی به هدف مشترک این دو نهاد که تربیت آینده سازان میهن اسلامی است ، خواهد شد .

او گفت: در حال حاضر یک هزار و ۶۰۰مدرسه که تاکنون تحت پوشش اینترنت نبود متصل شدند و در این راستا اقدامات بسیار خوبی در استان شده است اما به لحاظ وسایل ارتباطی حدود ۳۰درصد دانش آموزان فاقد گوشی های هوشمند هستند که در این زمینه هیچگونه نگرانی وجود ندارد و تمام دانش آموزان استان تحت پوشش تحصیلی قرار می گیرند و با شیوه های جایگزین حتما خدمات اموزشی در دسترس دانش آموزان قرار می گیرد.

نخعی گخاطر نشان کرد :خوشبختانه در لرستان مناطق دور دست کم جمعیت هستند و این کلاس ها را می توان حضوری برگزار کرد که در این راستا ضدعفونی روزانه مدارس، تحویل ماسک و مواد ضدعفونی کننده به مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.

او ادامه داد: به منظور بازگشایی مدارس سناریوهایی در نظر گرفته شده تا هیچگونه مشکلی در روزهای آغاز سال تحصیلی پیش رو نباشد و به همین منظور در مناطق با شرایط قرمز کلاس ها بصورت غیرحضوری و در مناطق با شرایط زرد مدارس پرجمعیت به گروه های کوچک تقسیم می شوند.

 نخعی با بیان اینکه در مدارس با شرایط زرد نهایت تلاش خواهد شد تا با رعایت فاصله های لازم و کمترین جمعیت در کلاس های درس دانش آموزان با هیچگونه مشکلی مواجه نشوند، افزود در مناطق سفید کلاس ها بصورت حضوری برگزار خواهد شد و رعایت مسائل بهداشتی بسیار مورد تاکید است.

او عنوان  کرد: تمام تدابیر لازم برای سلامت و کیفیت آموزشی دانش آموزان در نظر گرفته شده است و آموزش و پرورش در نهایت آمادگی به استقبال آغاز سال تحصیلی می رود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تاکید کرد : خانواده ها مطمئن باشند در صورتی که خطری دانش آموزان را تهدید کند به هیچ وجه کلاس های حضوری برگزار نمی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز