مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان:

برگزاری آیین نمادین جشن بازگشایی مدارس در دبستان دکتر فانی سنندج

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۱۱:۴۷:۱۴
کد خبر: ۱۰۵۳۷۴۲
برگزاری آیین نمادین جشن بازگشایی مدارس در دبستان دکتر فانی سنندج
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در آئین نمادین جشن بازگشایی مدارس با تاکید بر رعایت اصل فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامت دانش آموزان، گفت: آموزش تعطیل نمی شود .

به گزارش خبرگزاری برنا از سنندج، رشید قربانی صبح امروز در آیین نمادین بازگشایی مدارس که در دبستان دکتر فانی ناحیه دو سنندج برگزار شد، با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانش آموزان و خانواده های آنان اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت و مدارس می توانند بستر پیشرفت و ترقی جامعه را فراهم کنند.

وی حضور دانش آموزان در مدارس و کلاس های درس را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و افزود: شیوع ویروس کرونا نباید باعث ایجاد محدودیت شود و مدارس ما را به تعطیلی بکشاند چراکه در طول تاریخ بشریت هر زمانی که انسان ها با محدودیت هایی مواجه شده اند، با عقل و درایت خود، تدبیر و چاره اندیشی کرده اند و رعایت نکات بهداشتی بهترین گزینه برای مبارزه با این ویروس منحوس است.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه فعالیت های آموزشی در مدارس به هیچ عنوان تعطیل نخواهد شد، ادامه داد: مدارس در ۲ هفته اول سال تحصیلی بویژه دوره ابتدایی دانش آموزان به صورت ۲ روز متوالی در هفته در کلاس درس حضور پیدا می‌کنند.

قربانی به فعالیت مدارس دوره متوسطه نیز اشاره کرد وگفت: در دوره اول متوسطه دانش آموزان یک هفته ۲ روز و یک هفته نیز سه روز در مدرسه حاضر می‌شوند، اما در مدارس دوره دوم متوسطه فعالیت آموزشی حضوری سه روز در هفته خواهد بود.

وی با بیان اینکه نسخه جدید شبکه آموزشی دانش آموز شاد روز پنجشنبه 13 شهریور ماه سال جاری رونمایی شد؛ گفت: این شبکه نسبت به سال گذشته قابلیت های زیادی پیدا کرده که تعامل دوسویه، حضور و غیاب و فعالیت دانش آموز و... از جمله این دسترسی ها می باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه از امروز 15 شهریور ماه سه شبکه آموزشی در مدت 22 ساعت در روز برنامه های تلویزیونی ویژه آموزش دانش آموزان را ارائه می دهند، اظهارداشت: در کنار این آموزش ها تمام دروس از پایه اول ابتدایی تا کلاس دوازدهم توسط معلمان توانمند در شبکه آموزش دانش آموز« شاد» بارگذاری شده است.

قربانی با اشاره به اینکه منابع خاصی برای ضدعفونی و گندزدایی به مدارس اختصاص داده شده است؛ گفت: در آخرین نشست شورای آموزش و پرورش استان علاوه بر این اعتبار، از طرف استاندار کردستان نیز مبلغ یک میلیارد تومان برای مسائل بهداشتی و ضد عفونی کردن مدارس اختصاص داده شد

وی توصیه ها و تاکیداتی برای خانواده های دانش آموزان داشت و از آنان خواست حتما فرزندان خود را توجیه کنند که فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی را در مدرسه رعایت کنند و در زمان حضور دانش آموزان در منزل، به محض مشاهده هرگونه علائم بیماری کرونا در فرزند خود، آن ها را به مدرسه نفرستند تا سایر همکلاسی های آنان دچار بیماری نشوند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: امسال همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با حضور ۳۰۰ هزار دانش‌آموز در سه هزار و ۹۰۰ مدرسه شهری و روستایی از امروز رسما آغاز شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز