در صحن شورای اسلامی شهر گرگان:

ساخت پارک ۴ هکتاری در زمین جهاد کشاورزی به تصویب شورای شهر رسید/ انتظار برای تصویب در هیئت وزیران

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۲۲:۳۸:۵۳
کد خبر: ۱۰۵۴۰۴۰
ساخت پارک ۴ هکتاری در زمین جهاد کشاورزی به تصویب شورای شهر رسید/ انتظار برای تصویب در هیئت وزیران
در صحن شورای شهر گرگان ساخت پارک شهری در زمین جهاد کشاورزی در خیابان شهید بهشتی به تصویب شورای شهر گرگان رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ دویست و چهل و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان به ریاست سید محمد مرتضوی و با حضور اعضای شورای شهر و مدیران شهری امروز شنبه (15 شهریور) در صحن شورای شهر گرگان برگزار شد.

در این جلسه لایحه مربوط به تفاهم نامه با جهاد کشاورزی استان گلستان در خصوص واگذاری زمین 4 هکتاری این دستگاه به شهرداری جهت احداث پارک در محل فعلی این زمین در خیابان شهید بهشتی گرگان مورد بررسی قرار گرفت.

سید محمد مرتضوی رئیس شورای شهر گرگان در این رابطه اظهار کرد: در صورت تصویب این تفاهم نامه در شورای شهر بایستی این موضوع در هیات وزیران نیز به تصویب برسد تا قابلیت اجرایی داشته باشد که در نهایت شهرداری در این زمین پارک شهری و فرا محله ای احداث کند تا مورد استفاده شهروندان قرار بگیرد.

وی گفت: ارزش زمین 4 هکتاری در خیابان شهید بهشتی به لحاظ اقتصادی و با تناسب وبالانسی که داراست احداث این پارک را توجیه می کند.

مرتضوی بیان داشت: ساماندهی در مرکز شهر گرگان و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر متناسب با فضای موجود از مزایای این پروژه می باشد و تامین سرانه سبز فرصتی است که در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه زمان 2 سال برای تکمیل این پروژه بسیار کم است عنوان کرد: مساحت در نظر گرفته شده برای احداث پارک 40 هزار 48 متر مربع و مساحت و تعدادطبقات ساختمان در نظر گرفته شده برای جهاد کشاورزی استان 10 هزار متر مربع در 10 طبقه می باشد.

در ادامه عبدالرضا دادبود شهردار گرگان گفت: یک سری اراضی داخل شهر وجود دارد که جبران ناپذیر است و اگر از دست بروند جایگزینی برای آنان وجود ندارد که عموما در هسته های شهر می باشند.

وی به زمین های دخانیات، جهاد کشاورزی، مرکز تحقیقات، فرمانداری گرگان، پادگان لشکر 30 ارتش در سطح شهر اشاره کرد و افزود: ما تلاش میکنیم این اراضی را به نفع شهروندان حفظ کنیم.

شهردار گرگان اظهار کرد: زمین جهاد کشاورزی که جزو املاک مازاد دولت می باشد برای فروش در نظر گرفته شده است که حتی اگر پارک هم در این اراضی ایجاد نشود شهرداری با مالکیت آن، میتواند بخشی از سیستم حیاتی شهر را حفظ کند.

وی تاکید کرد: فرصت تصمیم گیری بسیار اندک است و هر چه زودتر بایستی این موضوع تعیین تکلیف شود  زیرا حتی اگر توجیه اقتصادی نداشته باشد به نفع شهرمی باشد.

دادبود گفت: چهارچوب قرارداد بایستی مشخص شده و تعهدات روشن و شفاف باشد زیرا دولت یک قرارداد کلی را تصویب نمیکند که در نهایت بعد از تصویب میتوانید در خصوص ساخت تعداد طبقات با جهاد کشاورزی رایزنی کنیم.

در ادامه سعید رحیمی عضو حقوقدان شورای شهر گرگان که نسبت به این لایحه اعتراض داشته با تاکید بر اینکه نباید تعهد به معنای خاص برای شهرداری ایجاد کرد، اظهار کرد: قرارداد حاضر که به عنوان لایحه در صحن شورای شهر مورد بررسی قرار گرفته است میتواند بعد ها مورد مناقشه شهرداری و جهاد کشاورزی قرار بگیرد زیرا مبهم و تفسیربردار است.

وی با اشاره به موقیعت مناسب پادگان برای احداث پارک گفت: بر اساس قانون بایستی پادگان خارج از شهر باشد که در این صورت در این مکان میتوانیم بدون تقبل هزینه نقیصه نبود پارک را مرتفع کنیم و زیر بار هیچ تعهدی نرویم.

رحیمی همچنین پیشنهاد کرد که این هزینه ها را در داخل محلات خرد کرد تا دسترسی شهروندان به پارک ها راحت تر باشد.

در نهایت با شرایط ذکر شده شامل  40 ماه زمان ساخت، حداقل 4 هکتار مساحت زمین واگذار شده به شهرداری و مساحت احداث ساختمان جهاد کشاوزی توسط شهرداری با بنای غیر مفید 10 هزار متر مربع در مصوبه شورای شهر گرگان و همچنین ذکر این موضوع که قرار داد بعد از تصویب لایحه در هیئت وزیران بایستی به تصویب شورا برسد مورد تصویب اعضای شورای شهر قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز