رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:

۹۶ هزار تن کالا از استان سمنان صادر شد

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۲:۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۰۵۴۳۳۹
۹۶ هزار تن کالا از استان سمنان صادر شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۹۶ هزار تن کالا در پنج ماه ابتدایی سال جاری از این استان صادر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ علی تشنه‌دل ظهر امروز در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی در گرمسار اظهار کرد: در پنج ماهه نخست امسال، ۹۶ هزار تن کالا به ارزش حدود ۷۹ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است.

وی با اشاره به عمده کشورهای هدف صادرات در استان افزود: این میزان صادرات طی این مدت به کشورهایی از قبیل عراق، افغانستان، ترکیه، امارات، پاکستان، روسیه، آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در ادامه از ثبت بیش از یک هزار و 700 فقره سفارش واردات کالا به استان سمنان به ارزش ۳۶۰ میلیون دلار در پنج ماه ابتدایی سال جاری خبر داد.

تشنه‌دل تصریح کرد: عمده کالاهایی که از طریق این ثبت سفارش‌ها به استان وارد شده، شامل ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه، مواد اولیه موردنیاز خط تولید واحدها، محصولات شیمیایی، مواد نساجی و مصنوعات مربوطه، اجزا و قطعات لوازم خانگی، محصولات فلزی، قطعات خودرو، مواد اولیه مربوط به تولید محصولات بهداشتی و شوینده و ... است.

وی بر تنوع‌بخشی به کالاهای صادراتی تأکید کرد و افزود: واحدهای تولیدی باید به دنبال افزایش تنوع در کالاهای صادراتی و شناسایی بازارهای هدف باشند و در راستای تسهیل ارائه خدمات به صادرکنندگان باید اقدامات بیشتری صورت پذیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز