مدیرکل شیلات لرستان:

تولید ۶۰۰ تن ماهی خاویاری در استان / مجتمع پرورش ماهی سپید دشت آماده واگذاری به بخش خصوصی است

۱۳۹۹/۰۶/۱۶ - ۱۲:۲۷:۵۷
کد خبر: ۱۰۵۴۳۵۵
تولید  ۶۰۰ تن ماهی خاویاری در استان   / مجتمع  پرورش ماهی سپید دشت آماده واگذاری به بخش خصوصی است
کیارش بیرانوند گفت: مجتمع پرورش ماهی سپید دشت باظرفیت 6 هزار تن آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ بیرانوند در دیدار با احمد مبلغی نماینده مردم کوهدشت ورومشکان در مجلس شورای اسلامی  با ارائه گزارشی ازعملکرد این نهاد ، اظهار کرد:درکشورشیلات لرستان را به دلیل استفاده بهینه از ظرفیت چشمه ها و رودخانه ها به عنوان یک استان ساحلی می شناسند.

او با بیان اینکه  یک ویترین کامل از تولید ماهی ، بچه ماهی ، خوراک ، عمل آوری و چرخه کامل تولید در لرستان بوجود آورده ایم،افزود: خوشبختانه زمینه افزایش تولید آبزیان در استان از میزان 30 هزار تن به صد هزار تن مهیا است و برنامه داریم این مهم را محقق کنیم.

 بیرانوند  با بیان اینکه ما روی ماهی خاویاری کار کرده‌ایم و با تلاش  همکاران   ۶۰۰ تن ماهی خاویاری به تولید رسیده است،تصریح کرد:پرورش ماهی درقفس دراستان نیز بسیارموفق بوده  وعلاوه براین  در تولید  تکثیربچه ماهی رتبه اول کشور را داریم.

او به تاثیر مصرف آبزیان در سلامت جامعه اشاره کرد وگفت : چون ماهی برای سلامت جامعه بسیار مهم است ،باید روی مصرف  آن در جامعه کار کنیم و سرانه مصرف ماهی را در استان بالا ببریم.

 مدیرکل شیلات لرستان به ظرفیت های آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه گذاری  پرورش ماهی  دراستان اشاره کرد ویادآورشد: مجتمع سپید دشت باظرفیت 6 هزار تن آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

بیرانوند با اشاره به اینکه در کوهدشت چندین طرح خوب آبزی پروری داریم و پتانسیل‌های بالقوه  خوبی هم در راستای آبزی پروری دارد،گفت : برای شیلات به تخصیص آب نیاز نیست ودر کمتر از 2 سال می توان  پروژه رابه بهره برداری و تولید  رساند.

این مسئول تاکید کرد :ما سربازان جبهه  اقتصادی نظام هستیم و با تمام توان تلاش می کنیم ظرفیتهای استان رادر حوزه آبزی پروری شکوفا کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز