معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان خبر داد:

مرمت کاروانسرای آجری آهوان سمنان

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۰:۰۷:۰۲
کد خبر: ۱۰۵۴۷۶۴
مرمت کاروانسرای آجری آهوان سمنان
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از انجام مرحله نخست مرمت کاروانسرای آجری آهوان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ مصطفی یغمائیان 17 شهریور ماه 1399 با اعلام این خبر افزود: مرمت کاروانسرای تاریخی آجری آهوان با انجام کندن لایه‌های فرسوده بام، دوخت و دوز ترک‌های نیمه عمیق در سطوح افقی و قائم آجری، دوغاب‌ریزی گچ روی سطوح منحنی، کاهگل بام، مرمت ناودان، هره چینی با آجر سنتی و ... در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه کاروانسرای آجری آهوان در 40 کیلومتری جاده سمنان- دامغان و در مجاورت جاده واقع شده است، گفت: مصالح اصلی ساختمان این کاروانسرا آجر، آهک و خاک رس است.

یغمائیان با بیان اینکه این کاروانسرا در دوره صفویه ساخته شده و در فهرست ملی به ثبت رسیده است، افزود: در نزدیکی این بنا، کاروانسرای سنگی آهوان نیز قرار دارد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تصریح کرد: به رغم اینکه این کاروانسرا در تملک اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان نیست، بنا بر اضطرار و اینکه در فهرست ثبت جهانی کاروانسراهای آجری ایرانی قرار دارد، در اولویت مرمت قرار گرفته است.

کاروانسرای آجری آهوان سمنان به شماره 1373 در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز