ورزش زورخانه ای از برترین هیئت های ورزشی کردستان است

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۱:۵۹:۲۴
کد خبر: ۱۰۵۴۸۵۲
ورزش زورخانه ای از برترین هیئت های ورزشی کردستان است
کاپیتان تیم ملی ورزش‌های زورخانه‌ای بزرگسالان ایران ورزش زورخانه ای در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: کردستان در تمامی رده های سنی در کشور مدال آور و افتخار آفرین بوده و همواره در طول سال با برگذاری اردوها، دوره های مربیگری و آموزشی، میزبانی مسابقات کشوری، هیات پهلوانی و زورخانه ای جزو برترین هیات های ورزشی استان است.

 پژمان سکونتی در گفت وگو با گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در خصوص سرانه ورزشی  هیات در  استان کردستان نسبت به  میانگین کشوری اظهار داشت: ورزش زورخانه ای در شهرستان ها افزایش و پیشرفت قابل توجهی داشته به طوری در چندین شهرستان نیز زورخانه احداث شده است.

 او درباره پیشرفت و توسعه ورزش زورخانه ای در استان گفت: این ورزش در صورتی قابلیت پیشرفت دارد که حمایت هایی لازم از لحاظ امکانات ورزشی، اردوها و حمایت مالی قهرمانان انجام شود.

کاپیتان تیم ملی ورزش‌های زورخانه‌ای بزرگسالان ایران ادامه داد: یک قهرمان باید در طول سال دغدغه ای به جز تمرین و پیشرفت کردن نداشته باشد اما در استان کردستان شرایطی که یک ورزشکار حرفه ای بدون هیچ گونه مشکل و حاشیه ای زندگی حرفه ای خود را ادامه دهد، وجود ندارد.

سکونتی ضمن ابرز خرسندی از حمایت ها و تلاش های اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان، تصریح کرد: مدیریت فعلی اداره کل ورزش و جوانان کردستان همیشه از لحاظ مالی و ارتباط با وزارت خانه و فدراسیون ها حامی و پشتیبان قهرمانان بوده اند، به طوری که در بیشتر اردوهای تیم ملی جهت حمایت از من حضور داشتند.

او در بیان مشکلات حوزه ورزش زورخانه ای در استان به کمبود تعداد زورخانه های استان بخصوص در شهر سنندج اشاره کرد و گفت: کمبود تجهیزات ورزشی نیز از دیگر مشکلات این حوزه ورزشی است به طوری که در رشته میل بازی تمام تجهیزات ورزشی شامل میل با وزن های مختلف را شخصا تهیه می کنم.

سکونتی در پایان در امان ماندن از این بیماری نوظهور و سلامت و تندرستی را برای تمام مردم جهان آرزو کرد وگفت: در حال حاضر تنها آرزویم از بین رفتن ویروس کرونا در تمام جهان و در سلامت ماندن مردم شهرم است و امیدوارم با از سر گیری تمریناتم دوباره بتوانم پرچم ایران را در مسابقات جهانی به احتزاز در بیاورم.

 

 

 

نظر شما