رییس کمیته امداد ابرکوه :

۱۰۰ مددجو در انتظار وام خود اشتغالی هستند

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۳:۰۵:۲۳
کد خبر: ۱۰۵۴۹۰۹
۱۰۰ مددجو در انتظار وام خود اشتغالی هستند
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابرکوه گفت : ۱۰۰ نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی برای سرمایه گذاری در طرح‌های خوداشتغالی در انتظار دریافت ۵۰ میلیارد ریال وام از بانک‌های عامل هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "سیدجلال حسینی" رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابرکوه افزود: در اجرای این طرح ها به همکاری ویژه بانک‌های عامل نیاز هست و  با پرداخت این مبلغ  زمینه اشتغال ۱۸۰ نفر فراهم می شود .

وی همچنین اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون  با پرداخت ۱۴ میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال وام به ۳۳ نفر از مددجویان زمینه اشتغال ۳۷ نفر آنها در بازار کار فراهم شد.

حسینی  ادامه داد: این مبلغ به صورت قرض الحسنه از منابع داخلی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بانک‌های عامل در اختیار مجریان طرح های کشاورزی ، خدماتی، دامداری ، دامپروری و صنایع دستی قرار گرفت.

اختصاص ۱۰۰میلیارد ریال تسهیلات 

رییس کمیته امداد ابرکوه بیان کرد: با همکاری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ، آموزش های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار منطقه به مددجویان در سال های گذشته ارایه شد و این همکاری و آموزش ها نیز همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان  کرد: با همکاری و تعامل مدیران واحدهای صنعتی شهرستان ۱۵ نفر از مددجویان از سال گذشته تاکنون در واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان مشغول به کار شدند.

حسینی ادامه داد: امسال برای ایجاد اشتغال مددجویان ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اختصاص یافت که  این میزان تسهیلات در حوزه های کشاورزی ، خدماتی، دامداری ، دامپروری و صنایع دستی در اختیار ۳۰۰ نفر قرار می گیرد که با پرداخت این مبلغ و اجرای طرح های نیمه تمام و جدید  زمینه اشتغال ۳۲۰ نفر از مددجویان فراهم می شود.

پرداخت ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی

وی با بیان اینکه تاکنون از این مبلغ  ۱۴ میلیارد ریال آن پرداخت شده است ، افزود: این میزان تسهیلات مربوط به اجرای ۴۰ طرح است که با تکمیل طرح ها زمینه اشتغال ۵۰ نفر فراهم می شود.

این مسوول اظهار کرد: پرداخت تسهیلات به هر فرد جویای کار تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال است که توسط بانک‌های عامل طبق مقررات پرداخت می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد زیرپوشش از اولویت های کاری این نهاد است ، خاطرنشان کرد: خیران ، نیکوکاران و صاحبان صنایع برای ایجاد اشتغال با این نهاد همکاری بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۹۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های کشاورزی ، خدماتی، دامداری ، دامپروری و صنایع دستی به ۲۵۰ نفر پرداخت شد که با پرداخت این مبلغ و اجرای طرح ها زمینه اشتغال ۲۸۰ نفر فراهم  شد.

هزار و  ۴۰۰ خانواده مددجو و نیازمند شامل  ۲ هزار و ۱۹۲ نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد شهرستان ابرکوه بهره‌مند هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز