رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج خبر داد:

بازگشت عقاب طلایی پس از ۶۰ روز نگهداری و تغذیه به زیستگاه طبیعی

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۳:۰۴:۳۴
کد خبر: ۱۰۵۴۹۱۲
بازگشت عقاب طلایی پس از ۶۰ روز نگهداری و تغذیه
 به زیستگاه طبیعی
یک بهله عقاب توسط دو نفر از دوستداران محیط زیست به اداره حفاظت شهرستان سنندج تحویل و در طبیعت رها سازی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سنندج، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج گفت: این عقاب طلایی وقتی جوجه بوده است و قادر به نگهداری از خود نبوده توسط دو دوستدار حیات وحش " آقایان میلاد جوانمردی و هیمن محمدی" نجات یافته و حدود 60 روز از آن نگهداری کرده تا قادر به پرواز کردن شود.

فؤاد مصطفی نژاد ادامه داد: این پرنده باشکوه پس از تحویل به اداره شهرستان سنندج  ضمن معاینه بالینی و جسمی و اطمینان از توانایی پروا در طبیعت، توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست در زیستگاه مناسب  رها سازی شد.

وی افزود: عقاب طلایی معمولا در ارتفاع بالا زندگی می‌کند و آشیانه خود را بر روی درختان بلند و در صخره‌ها می‌سازد و به دلیل داشتن بال‌های بزرگ، نیاز زیادی به بال زدن در آسمان ندارد و روی لایه‌های هوا سُر می‌خورد.

وی تصریح کرد: سرعت معمولی این پرنده در پرواز ۵۰ کیلومتر در ساعت است اما هنگام شیرجه زدن برای شکار می‌تواند سرعتش را تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

گفتنی است رنگ این گونه پرنده قهوه‌ای تیره به همراه پرهایی به رنگ قهوه‌ای روشن یا طلایی در ناحیه سر و گردن است و متوسط عمر آن در طبیعت ۱۱ سال است اما در اسارت، به دلیل مصون بودن از برخی خطرات تا ۲۸ سال هم عمر می‌کند.

عقاب‌ طلایی با استفاده از چابکی و سرعت و همچنین با استفاده از پاشنه های قدرتمند خود می‌تواند طعمه‌هایی چون خرگوش، موش کوهی، سنجاب زمینی و حتی پستانداران بزرگی مانند روباه، گربه وحشی یا خانگی، آهو و بز کوهی را شکار کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز