مشاور استاندار در امور معلولان:

دفاتر پیشخوان برای تردد معلولان مناسب سازی شود

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۵:۳۲:۴۲
کد خبر: ۱۰۵۵۰۴۴
دفاتر پیشخوان برای تردد معلولان مناسب سازی شود
مشاور استاندار اردبیل در امور معلولان گفت: ۱۰درصد مردم در استان اردبیل دارای مشکلات جسمی حرکتی ،کم توان و جانباز هستند و باید مناسب سازی در تمام ادارات و دفاتر پیشخوان انجام شود.

به گزارش برنا،عظیم قهرمانی در جلسه کمیته تخصصی مناسب سازی معلولان اظهار کرد: با توجه به وضعیت کرونا، بیشتر کارهای خدماتی در دفاتر پیشخوان انجام می شود و باید پیشخوان های دولت برای تردد معلولان مناسب سازی شود.

وی با بیان اینکه کلیه دفاتر پیشخوان ملزم به رعایت مصوبات کمیته تخصصی مناسب سازی معلولان استان هستند افزود: مراکز دفاتر پیشخوانی که ۲.۵ سانتی متر اختلاف سطح دارند باید دارای رمپ محل تردد معلولان و مناسب سازی شوند.

مشاور امور معلولان استاندار اردبیل اظهار کرد: باید طبق دستورالعمل و مصوبه این کمیته باید معلولان و جانبازان گرامی بدون کمک و یاری شخص ثانی بتوانند به محل های تعیین شده مراجعه و از خدمات موجود استفاده کنند.

رییس کمیته تخصصی مناسب سازی استان اردبیل ضمن تقدیر از اقدامات دستگاه های اجرایی که مناسب سازی در ساختمان های اداری را انجام  داده اند گفت: علاوه بر دفاتر پیشخوان سایر بخش ها و ارگان ها نیز در زمان صدور مجوز مصوبات کمیته را رعایت کنند و مناسب سازی سرویس های بهداشتی نیز درمرحله بعدی مورد تاکید قرار می گیرد و رفع موانع برای تردد دفاتر در الویت است.

عظیم قهرمانی با تاکید بر اینکه دفاتر پیشخوان باید الزاما در طبقه همکف باشند افزود: در صورت صدور مجوز در سایر طبقات باید وجود آسانسور از اولویت ها باشد.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ مورد پیشخوان در شهر اردبیل فعال است گفت: ۱۷۵ مورد دفتر پیشخوان و Itc روستایی در استان وجود دارد که باید مناسب سازی ساختمان ها و اجرای دستورالعمل کمیته های تخصصی ضرورت دارد.

 مشاور استاندار اردبیل در امور معلولان افزود: جلسات مشابه با سایر ارگان ها از حمله دفاتر اسناد رسمی برگزار شده است و با هماهنگی انجام شده و بیشترین مشکلات در این دفاتر حل شده و در صورت مشکل تردد اثر انگشت در جلوی در دفترخانه ها با هماهنگی سردفتر انجام می شود.

رییس کمیته مناسب سازی استان اردبیل از تمام دستگاه های اجرایی و ارگان ها خواست به منظور رفع موانع و تردد معلولان، جانبازان، افراد کم توان و کهنسال در مناسب سازی محل خدمت اقدامات لازم را مبذول کنند.

گفتنی است عظیم قهرمانی چند روز پیش با حکم معاون امور عمرانی استانداری اردبیل به عنوان رییس کمیته تخصصی مناسب سازی استان منصوب شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز