ثبت جهانی هورامان، موتور محرکه توسعه گردشگری کردستان

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۱۹:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۵۱۲۲
مدیرکل امور پایگاه‌های ملی و جهانی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ثبت جهانی هورامان از اهمیت ویژهای برخوردار است و میتواند از لحاظ گردشگری به قطب گردشگری در ایران تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان، فرهاد عزیزی در جلسه مقدماتی برنامه ریزی برای ثبت جهانی هورامان اظهار داشت: با ایجاد یک عزم در میان مردم و همکاری آنها می‌توان بهترین امور را برای ثبت به انجام رساند البته ثبت جهانی اورامان اعتبار خاصی برای منطقه و کشور است لذا شرایط و روزهای حساسی پیش روی داریم که همه باید پای کار باشند.

عزیزی با اشاره به اینکه اکنون ٢۴ اثر کشور ثبت جهانی شده و به این ترتیب در رده دهم قرار داریم که اگر شرایط جنگی هشت ساله نبود می‌توانستیم در رده اول جهان باشیم، اضافه کرد: مردم کردستان در موقعیت‌های مختلف تاریخی همیشه ثابت کرده‌اند پای کار هستند و با همه خلوص و به شکلی صادقانه در کارها مشارکت می‌کنند که در خصوص ثبت جهانی اورامان نیز به مشارکت آنها نیاز داریم.

هورامان یا اورامان نام منطقه‌ای تاریخی با بافت پلکانی و آداب و رسوم بسیار خاص است که بخش‌هایی از شهرستان‌های سروآباد، سنندج و کامیاران استان کردستان و شهرستان‌های پاوه، جوانرود، نودشه و نوسود استان کرمانشاه را شامل می‌شود.

منطقه اورامانات در استان کردستان دارای یک شهر (اورامان تخت) و ۷۶ روستا است که تاکنون ۱۳ روستای این منطقه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و پرونده ثبتی ۲۲ روستا نیز در حال پیگیری است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز