حضور سه شهر لرستان در بین ۱۲۹ شهر خلاق فرهنگ و هنر کشور

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۱:۲۷:۱۷
کد خبر: ۱۰۵۵۳۷۸
حضور سه شهر لرستان در بین ۱۲۹ شهر خلاق فرهنگ و هنر کشور
با اعلام دبیر اجرایی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور، ۱۲۹ شهر راه یافته به مرحله نهایی این طرح مشخص شدند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان و به نقل از دبیرخانه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر؛ ابراهیم حیدری از داوری آثار دریافتی و انتخاب شهرهای مرحله نهایی از میان ۳۶۷ شهر مشارکت کننده در این طرح خبر داد و گفت: پس از اعلام فراخوان در تابستان ۱۳۹۸ و اعلام آمادگی ۳۶۷ شهر برای مشارکت در این طرح. کارگاه‌های آموزشی برنامه‌نویسی فرهنگی و هنری با حضور نمایندگان ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شهرداری هر شهر و رئیس انجمن فرهنگی و هنری همه شهرهای شرکت کننده در ۳۱ مرکز استان با بیش از ۲۴۰۰ساعت برای ۱۲۰۰ نفر برگزار شد.

اوافزود: پس از برگزاری کارگاه‌ها، شهرها برنامه‌های خود را همراه با مستندات به دبیرخانه مرکزی در تهران ارسال کردند که پس از چند مرحله داوری ۱۲۹ شهر در نه حوزه موضوعی به مرحله نهایی راه یافتند.

 بنا بر این گزارش ۱۷ شهر در حوزه موضوعی موسیقی، ۲۷ شهر در حوزه موضوعی ادبیات، ۱۸  شهر در حوزه موضوعی صنایع‌دستی و سنتی، ۳  شهر در حوزه موضوعی چاپ و بسته‌بندی، ۸ شهر در حوزه موضوعی مد و لباس، ۱۰ شهر در حوزه موضوعی سینما، ۲۲ شهر در حوزه موضوعی هنرهای تجسمی، ۴ شهر در حوزه موضوعی رسانه و مطبوعات و ۲۰ شهر در حوزه موضوعی هنرهای نمایشی به مرحله نهایی طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر راه یافتند که شهرهای پلدختر، دورود و الیگودرز از استان لرستان به ترتیب در حوزه های موضوعی موسیقی، ادبیات و هنرهای نمایشی در بین ۱۲۹ شهر برتر کشور در این طرح حضور دارند.

 لازم به ذکر است که پیش تر نیز شهرهای خرم آباد و کوهدشت لرستان در بین کاندیداهای نهایی طرح شهرهای دوستدار کتاب کشور قرار گرفتند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز