معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان:

لزوم ورود خیرین به منظور توسعه آموزش در بستر فضای مجازی در مناطق محروم

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۱:۰۶:۲۰
کد خبر: ۱۰۵۵۳۸۸
لزوم ورود خیرین به منظور توسعه آموزش در بستر فضای مجازی در مناطق محروم
محمود ثمینی بر ضرورت ورود خیرین به منظور توسعه آموزش در بستر فضای مجازی درمناطق محروم استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ ثمینی در جلسه بررسی وضعیت تحصیلی دانش آموزان مناطق محروم که توسط حوزه امور بانوان و خانواده استانداری لرستان  با دستور کا  بررسی ثبت نام دانش آموزان ، بستر سازی آموزش در فضای مجازی ، دانش آموزان بازمانده از تحصیل،  جذب و همکاری  خیرین استان در تامین مایحتاج و اقلام مورد نیاز آموزش مجازی با حضور مدیران اموزش و پرورش، کمیته امداد ، بهزیستی، فن آوری و زیرساخت و اوقاف و امور خیریه برگزار شده بود با اشاره به لازم الاجرا بودن  دستورالعمل های ستاد ملی و استانی کرونا در امر بازگشایی مدارس گفت :مراقبین سلامت ،مدیران مدارس و همه مردم باید به موضوع سلامت دانش آموزان اهمیت دهند تا عملی متناقض با پروتکل های بهداشتی در زمینه بازگشایی مدارس انجام نشود.

او تصریح کرد:طبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا ، آموزش و پرورش بعنوان مجری امر آموزش و متولی تربیت باید در راستای تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با بیماری  کرونا عمل کرده و هر آموزشگاهی که پروتکل های بهداشتی را نقض کند باید سریعا تعطیل شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با بیان اینکه؛ طبق قانون اساسی باید زمینه آموزش رایگان برای عموم مردم تا پایان تحصیلات متوسطه فراهم شود،گفت: باید تلاش کنیم که در استان لرستان به هر دلیلی دانش آموز بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

 ثمینی خاطر نشان کرد: در جلسات مختلف مکرراً تاکید کرده ایم که باید مبادی  بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل را مسدود کرد.

 این معاون استاندار لرستان ضمن تقدیر از فعالیتهای معاونت سواد آموزی استان در جهت مبارزه با بی سوادی ،گفت: بنا نیست بعد از ۴۲ سال از انقلاب اسلامی موضوع بی سوادی در جامعه وجود داشته باشد.  

او بیان کرد: اگر اعتبارات مربوط به سوادآموزی در جهت انسداد مبادی بی سوادی هزینه شود نیاز چندانی نخواهیم داشت که بعداً با هزینه‌های بیشتری اقدامی در جهت سواد آموزی داشته باشیم.

 ثمینی خاطر نشان  کرد: امروز به خاطر شرایط بیماری کرونا آموزش به سمت مجازی سوق داده شده است و لازم است آمادگی کافی  داشته باشیم که به این سمت و سو برویم.

او با تاکید بر این که نباید آموزش تعطیل شود به تغییر سبک آموزش اشاره کرد و گفت: تهیه زیرساخت‌های لازم مثل فیبر نوری مودم رایگان و مخابرات از  جمله اقدامات دولت است که لازم است با همکاری آموزش و پرورش و دستگاه‌های اجرایی مشکلات احتمالی را در زمینه آموزش مجازی حل کنیم.

 ثمینی به نقش موثر بخش غیردولتی و خصوصی در آموزش اشاره کرد و گفت : بخش غیر دولتی و مدارس غیرانتفاعی با ظرفیت خوبی که دارند کمک حال دولت محسوب می شوند.  

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در پایان بر ضرورت ورود خیرین به موضوع تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای آموزش در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: درخواست ما از مجموعه خیرین بزرگوار این است که در زمینه تهیه تجهیزات الکترونیک مانند تبلت و گوشی هوشمند به میدان آمده تا دانش‌آموزان کم بضاعت و ساکنان مناطق محروم بتوانند از آموزش‌های لازم بهره‌مند شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز