اعلام علت ماندگاری خودروهای وارداتی در گمرک نوشهر

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۱:۳۰:۳۹
کد خبر: ۱۰۵۵۴۰۰
اعلام علت ماندگاری خودروهای وارداتی در گمرک نوشهر
ناظر گمرکات مازندران گفت که فقدان ضوابط فنی ، اعلام قاچاقی بودن از سوی مراجع ذیصلاح و نیز بدهی‌های مالیاتی برخی از مالکان فرآیند تعیین تکلیف و ترخیص خودروهای وارداتی در گمرگ نوشهر را دچار مشکل کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی یوسفی منش روز سه شنبه گفت : از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۶ تعداد ۷۶ دستگاه خودروی لوکس گرانقیمت خارجی شامل پورشه ، آزارا ، بنز و بی ام وی وارد گمرک نوشهر شد که از این تعداد ۳۲ دستگاه به خاطر دلایل یاد شده و مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۹۳ مبنی بر ممنوعیت ورود خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی به کشور ، در محوطه  بندر نوشهر دپو شده است.

این مسئول اظهارداشت : با اینکه طی این سال ها نامه نگاری های فراوانی مبنی بر تعیین تکلیف و ترخیص این خودروها با مسئولان ذیربط انجام گرفت  ، ولی براساس موارد مطروحه این پیگیریها به طور بنیادی موثر واقع نشد تا اینکه سال گذشته کارهای قانونی گمرکی برای تعیین تکلیف این خودروها به اتمام رسید.

ناظر گمرکات مازندران گفت : برابر قانون این خودروها باید تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی مازندران داده شود و از زمان تعیین تکلیف این خودروها با مسئولان این سازمان نیز چندین بار تلفنی مذاکره و نامه نگاری هم شده اما تا این لحظه اقدامی برای این کار انجام نداده اند.

یوسفی منش با اشاره به اشغال گستره زیادی از محوطه بندر برای توقف این خودروهای قاچاق و مسائل دیگر امنیتی از مسئولان دست اندرکار خواستار تسریع در روند تحویل این تعداد خودرو  و انتقال آن به مکان مربوطه شد.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز