نماینده ولی فقیه درلرستان :

زمینه پرداخت تسهیلات به جوانان مستعدبرای ترویج کار گروهی و تعاون فراهم شود

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۱:۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۰۵۵۴۰۴
زمینه  پرداخت تسهیلات به جوانان مستعدبرای ترویج کار گروهی و تعاون فراهم شود
حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی گفت: زمینه برای پرداخت تسهیلات به جوانان مستعد و توانمند برای ایجاد اشتغال و ترویج کار گروهی و تعاون فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ حجت الاسلام  شاهرخی   در دیدار با مدیر و کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان به مناسبت هفته تعاون در سخنانی با بیان اینکه بخشی از اقتصاد ما توسط تعاونی‌ها اداره می‌شود، اظهارکرد: تعاون باید سکوی ارتقا و پیشرفت اقتصاد باشد.

او با تاکید بر اینکه تعاون باید راهی برای رسیدن به عدالت اجتماعی باشد،افزود: عدالت اجتماعی باعث می‌شود که نجیب‌ترین اقشار جامعه که کارگران هستند در فضایی امن به دور از مخاطرات وظیفه خود را انجام دهند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه کار و کارگر در اسلام ارزشمند بوده و مورد فضیلت، کرامت و شرافت است، تخاطر نشان  کرد: ترویج کار جمعی و تعاون نیازمند فرهنگ سازی است.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر ضرورت توجه به کار گروهی در راستای ارتقای کیفیت امور و رسیدن به اهداف مد نظر، گفت: در این راستا توجه و ایجاد تعاونی‌ها باید فرهنگ سازی شود و این امر نیز باید از سوی صدا و سیما، رسانه‌ها، معرفی الگوهای موفق و… صورت گیرد.

اوبا تاکید بر معرفی و تبلیغ الگوهای موفق حوزه تعاون به جامعه،یادآورشد: در این راستا می‌توان سپاه اقتصاد تعاون را تشکیل داد و افراد نخبه، جوانان دانا، توانا و مستعد را برای ارائه مدل تعاون در آن جذب کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه می‌توان از این ظرفیت‌ها برای ارتقای فرهنگ تعاون و کار در استان استفاده کرد،افزود: مسئله اقتصاد یک امر پیچیده است، پیشنهاد ما این است از افرادی که برای اشتغال در اداره کار ثبت نام کرده‌اند، بر اساس تخصص و توانایی‌هایی که دارند تقسیم بندی شوند و از ظرفیت آنها به طور هدفمند استفاده شود.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر ضرورت نوآوری در اجرای امور و توجه به مدیریت جهادی برای رسیدن به اهداف،  تصریح  کرد: همچنین زمینه برای پرداخت تسهیلات به جوانان مستعد و توانمند برای ایجاد اشتغال و ترویج کار گروهی و تعاون فراهم شود.

او با اشاره به اینکه کارآفرین، کارگر، مسئولان با تدبیر و جهادی در چرخه اقتصاد بسیار مهم هستند ،گفت: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری، هر جا مدیران توکل به خدا داشتند، انقلابی عمل کردند، مبتنی بر تدبیر، درایت، علم و آموزش عمل کردند موفق بودیم و گره‌ها باز می‌شود، اما هر جا مدیران این ویژگی‌ها را نداشتند، منفعل و بی مطالعه عمل کردند موفق نبوده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه ما مشکل حل ناشدنی در کشور و استان نداریم ، افزود: وجود ظرفیت‌های فراوان در حوزه‌های مختلف آب، خاک، معدن، نفت، گیاهان دارویی، باغات و… می‌تواند زمینه را برای رشد و توسعه استان فراهم کند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه باید مشخص شود که شاخص‌ها و اهداف در بخش تعاون، کار و رفاه در استان چه است؟ اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه شاخص‌هایی در این زمینه تعریف شده و باید مشخص شود که جایگاه ما در این شاخص‌ها کجا است.

او با بیان اینکه باید برنامه‌ها از قبل مشخص باشد و در نهایت تحقق آنها مورد بررسی قرار بگیرد ، عنوان کرد: در این راستا با نمایندگان مجلس در استان نیز جلسات متعددی برگزار شده و مقرر شده که مسائل و مشکلات استان در سطح ملی مورد پیگیری قرار بگیرند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز