شرح محاکمه ۲ تن از متهمان فرار مالیاتی و پولشویی در شیراز

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۳:۳۰:۱۵
کد خبر: ۱۰۵۵۴۲۸
شرح محاکمه ۲ تن از متهمان فرار مالیاتی و پولشویی در شیراز
دادگاه رسیدگی به اتهامات ۲ تن از متهمان اخفای درآمد حاصل از فعالیت اقتصادی، فرار مالیاتی و پولشویی در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، در ابتدای جلسه این دادگاه که به صورت علنی برگزار شد قاضی محمد اسدی، نماینده دادستان عمومی و انقلاب شیراز، ضمن قرائت کیفرخواست صادر شده از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شیراز، از دادگاه رسیدگی کننده مجازات قانونی را خواستار شد.

در ادامه دادرس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شیراز در خصوص جرایم متهمان ردیف اول و دوم این پرونده گفت: متهم ردیف اول ک. ع، که پیش از این دارای سمت سازمانی نیز بوده است، در این پرونده متهم به فرار مالیاتی به مبلغ بیش از ۷۷۲ میلیون تومان، پولشویی به مبلغ ۲ میلیارد و ۳۸۷ میلیون تومان و همچنین اخلال در نظام اقتصادی از طریق خرید و فروش و احتکار عمده خودرو و خرید و فروش غیرقانونی ارز می‌باشد.

قاضی امیر بذرگر به تشریح دیگر اتهامات متهم ردیف اول از جمله احتکار عمده خودرو و خرید و فروش غیرقانونی و خارج از شبکه ارز پرداخت و گفت: متهم پرونده در زمان التهاب بازار ارز، مبلغ بیش از ۲ میلیارد و ۱۶۶ میلیون تومان و همچنین بابت احتکار خودرو بیش از ۲۲۱ میلیون تومان به بیت المال ضرر و زیان وارد کرده است و از دیگر اتهامات وی نیز فروش غیرقانونی ارز و دریافت ربا به مبلغ بیش از ۱۸۷ هزار دلار آمریکا می‌باشد.

وی در ادامه افزود: متهم ردیف دوم پرونده، متهم به اخلال غیر عمده در نظام اقتصادی از طریق خرید و فروش و احتکار عمده خودرو در زمان ملتهب بودن بازار می‌باشد.

دادرس شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شیراز خاطرنشان کرد: متهم ردیف دوم، صاحب امتیاز نمایندگی خودرو بوده و با همکاری برخی از مدیران و متهم ردیف اول در زمان التهاب بازار خودرو و در وضعیت نامناسب اقتصادی و معیشتی کشور و در شرایطی که خرید یک دستگاه خودرو از کارخانه برای مردم آرزوی دست نیافتنی بوده؛ سبدهای چند صد تایی خودرو خریداری کرده است.

وی در ادامه افزود: این متهم با اخلال غیر عمده در نظام اقتصادی و تولیدات مورد نیاز کشور از طریق خرید و فروش و احتکار عمده خودرو در زمان ملتهب بودن بازار، مبلغ بیش از ۵۳۵ میلیون تومان و همچنین با پولشویی تقسیط شده جمعاً به مبلغ ۵۳۵ میلیون و ۸۲۸ هزار تومان به بیت المال زیان وارد کرده و همچنین متهم به فرار مالیاتی به مبلغ بیش از ۷۷۲ میلیون تومان می‌باشد.

لازم به ذکر است که بر اساس تحقیقات مقدماتی از سوی شعبه ۱۰ بازپرسی و ادله و شواهد و اظهارات متهمین و اقرارات و نظریات ذکرشده از سوی هیئت ۳ نفره کارشناسان رسمی دادگستری یکی از صرافان شیراز، که هم اکنون متواری می‌باشد، بیش از ۱۷۴ هزار دلار آمریکا را به متهمین ردیف اول و دوم پرداخت کرده است.

گفتنی است در این جلسه دادگاه رسیدگی به جرایم پرونده پولشویی و فرار مالیاتی در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شیراز، دو تن از متهمین این پرونده به همراه وکلای خود در جلسه دادگاه حاضر و متهمین این پرونده پس از تفهیم اتهام ضمن حضور در جایگاه متهمین به دفاع از اتهامات انتسابی خود پرداختند و وکلای مدافع این دو متهم نیز با ارائه لوایح از موکلین خود دفاع کردند.

نظر شما