مسیر گردشگری باغ جهانی پهلوانپور مهریز به ساماندهی نیاز دارد

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۳:۰۵:۵۲
کد خبر: ۱۰۵۵۴۸۷
مسیر گردشگری باغ جهانی پهلوانپور مهریز به ساماندهی نیاز دارد
مسوول پایگاه میراث جهانی باغ پهلوانپور مهریز گفت: مسیر گردشگری و دروازه ورودی این این بنای فرهنگی و تاریخی برای استفاده مردم و مسافران احتیاج مبرم به مرمت و ساماندهی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "الهام جلوداری" سوول پایگاه میراث جهانی باغ پهلوانپور مهریز گفت: برای ساماندهی مناسب مسیر منتهی به باغ احتیاج به طراحی بر اساس شرایط و وضعیت فضای بیرونی است.

وی ادامه داد: در این خصوص برای تحقق عملیات اجرایی ساماندهی  آن ۱۰۰ میلیون ریال بودجه اولیه اختصاص یافته که امیدواریم هرچه زودتر شاهد انجام آن باشیم.

این مسوول با اشاره به اینکه هم‌اکنون  مسیر منتهی به باغ اصلا شرایط خوبی ندارد اظهار کرد: برای جذب گردشگران بعد از کرونا باید از فرصت کنونی برای ساماندهی محل استفاده کرد.

جلوداری یادآور شد: همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی در ساماندهی مسیر به خصوص در قالب طرح بازآفرینی شهری موجب ایجاد زمینه مناسب  برای رفاه حال گردشگران است.

باغ جهانی پهلوان پور از باغ‌های متعلق مسیر به دوره‌های اواخر زندیه و اوایل یر قاجار است که در محله مزویرآباد مهریز قرار دارد، این باغ زیبا و تاریخی که در نوع خود در مهریز و حتی استان کم‌نظیر است متعلق به یکی از تجار یزدی به نام علی پهلوان پور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز