آخرین آمار کرونایی استان سمنان تا ۱۸ شهریور ۹۹

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۱۷:۰۰:۰۵
کد خبر: ۱۰۵۵۵۷۰
آخرین آمار کرونایی استان سمنان تا ۱۸ شهریور ۹۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با بیان اینکه در حال حاضر ۵۴ بیمار مبتلا به کروناویروس در شاهرود بستری هستند، گفت: عموماً در دانش‌آموزان خطر ابتلا به کرونا و عوارض بیماری کم است و والدین نگران آنها نباشند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رضا چمن پیش از ظهر امروز در نشست ستاد فرماندهی مبارزه با کرونا در شهرستان شاهرود گفت: تعداد کل مراجعه‌کنندگان مشکوک به بیماری کرونا به مجموعه درمانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، هفت هزار و۴۰۰ نفر ثبت‌ شده که تست یک‌هزار و ۵۵۲ نفر تا صبح امروز مثبت اعلام شده و یک‌هزار و ۷۳۰ نفر در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری شدند.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون ۵۴ بیمار مبتلا به کروناویروس در شاهرود بستری و ۱۲ نفر بدحال هستند و تاکنون ۹۴ نفر در این شهرستان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود افزود: ۸۲ درصد فوت‌شدگان دارای بیماری مزمن زمینه‌ای ازجمله بیماری‌های قلبی عروقی، فشارخون و ... بوده‌اند و متوسط سن فوت‌شدگان ۷۳ سال است و عمدتاً سالمند هستند.

چمن اضافه کرد: طبق بررسی‌ها کروناویروس با نوجوانان و جوانان با ملایمت رفتار می‌کند و حرمت سالمندان را نگه نمی‌دارد.

وی بیان کرد: از اردیبهشت‌ماه شرایط انجام تست کرونا در شهرستان شاهرود فراهم شده است و تاکنون بیش از ۶ هزار تست آزمایشگاهی در این شهرستان انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود ادامه داد: تا صبح امروز تعداد کل دانش‌آموزانی که با تشخیص کرونا در کشور بستری شده‌اند، ۳۰ هزار نفر هستند که چهار هزار و ۲۷۶ نفر زیر ۱۸ سال مثبت قطعی بوده‌اند.

چمن بیان کرد: تاکنون تعداد قربانیان مبتلا به کرونا در کشور ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است که تقریباً یک درصد آنها زیر ۱۸ سال هستند.

تاکنون مرگ افراد زیر ۱۸ سال بر اثر کرونا در شاهرود ثبت نشده است

وی با بیان اینکه تاکنون در شهرستان شاهرود هیچ مرگ زیر ۱۸ سالی بر اثر ابتلا به کرونا ثبت نشده و تعداد افراد زیر ۱۸ سال که تست کرونای آنها مثبت اعلام شده، ۴۸ مورد بوده است و در این رنج سنی سه نفر نیز بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود بیان کرد: با این اعداد و ارقام ریسک واقعی ابتلا به کرونا در افراد زیر ۱۸ سال زیاد نیست و عوارض و انتقال آن به دیگران کمتر است.

چمن تصریح کرد: عموماً در دانش‌آموزان خطر ابتلا به کرونا و عوارض بیماری، مرگ و انتقال آن به دیگران کم است و دانش‌آموزان به خاطر سیستم ایمنی بالا راحت‌تر از این بیماری عبور می‌کنند و البته درصد ریسکی هم وجود دارد؛ اما مشغولیت ذهنی مردم در این زمینه زیاد است.

وی با بیان اینکه والدین دانش‌آموزان نگران نباشند، خاطرنشان کرد: باید از تراکم و اجتماع دانش‌آموزان در فضای بسته جلوگیری و پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و مراقبت‌های لازم برای مقابله با کروناویروس صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز