آغاز رقابت های والیبال لیگ برتر کشور با حضور نماینده استان / مصاف راه یاب ملل کردستان و فولاد سیرجان در گام نخست

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۰:۰۹:۲۱
کد خبر: ۱۰۵۵۸۹۹
آغاز رقابت های والیبال لیگ برتر کشور با حضور نماینده استان / مصاف راه یاب ملل کردستان و فولاد سیرجان در گام نخست
مسابقات لیگ برتر والیبال کشور از امروز با حضور 15 تیم آغاز به کار کرد و راه یاب ملل کردستان در اولین دیدار به مصاف تیم فولاد سیرجان می رود.

به گزارش خبرگزاری برنا کردستان، سی و چهارمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر ایران از امروز چهارشنبه ۱۹ شهریور ماه ۹۹ آغاز به کار خواهد کرد تا نسبت به سال‌های گذشته، این مسابقات حداقل یک ماه زودتر آغاز شود و بنابراین در سال جاری با فشردگی کم‌تری برای باشگاه‌ها پیگیری خواهد شد.

با توجه به شرایط گسترش و شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشورهای جهان از جمله ایران، برگزاری مسابقات در دوره زمانی طولانی‌تر، امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای باشگاه‌ها، میزبان‌ها و عوامل اجرایی مسابقات را نیز بهتر خواهد کرد.

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران در سال ۱۳۹۹ با نام «جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» در یک گروه مقدماتی آغاز می‌شود.

در این دوره از رقابت‌ها ۱۵ تیم شهرداری ورامین، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، شهرداری ارومیه، پیکان تهران، شهرداری گنبد کاووس، شهرداری قزوین، هورسان رامسر، آذر باتری ارومیه، خاتم اردکان، سایپا تهران، شهداب یزد، فولاد سیرجان، راه‌یاب ملل کردستان، لبنیات هراز آمل و شهروند اراک حضور دارند.

در دور مقدماتی این دوره از رقابت‌ها، تیم‌ها در قالب یک گروه به صورت رفت و برگشت با هم مسابقه می‌دهند و سپس هشت تیم برتر راهی مرحله پلی‌آف خواهند شد.

دیدارهای مرحله پلی‌آف نیز در سه مرحله پیگیری می‌شود که در مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر والیبال سال جاری، هشت تیم برتر دور مقدماتی با هم روبه‌رو می‌شوند و تیم‌های پیروز دو مسابقه از سه دیدار، به مرحله بعدی راه خواهند یافت. در این مرحله تیم‌های اول با هشتم، دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم با پنجم به رقابت می‌پردازند.

در مرحله دوم پلی‌آف نیز تیم‌های برنده مرحله نخست در سه دیدار به مصاف هم خواهند رفت تا تیم‌های پیروز دو مسابقه، به جمع چهار تیم برتر صعود کنند.

در تمامی مراحل پلی‌آف، تیم‌هایی که در مرحله مقدماتی مقام بهتری کسب کرده‌اند، در مسابقات اول و سوم میزبان خواهند بود.

تیم راه یاب ملل کردستان که در فصل گذشته این مسابقات با نام راه یاب ملل مریوان حضور پیدا کرده بود پس از فراز و نشیب های فراوان بر سر حضور و یا عدم حضور آن در لیگ برتر به دلیل نبود حامی مالی در واپسین لحظات و در فاصله کمتر از یک هفته به شروع مسابقات با هدف حفظ سهمیه استان و روشن ماندن چراغ والیبال در استان به عنوان تیم پانزدهم لیگ بسته شد، این در حالی است که سایر تیم ها نه تنها بازیکنان مورد نظر خود را جذب کرده اند، بلکه تمرینات آمادگی خود را به اتمام رسانده و هر کدام از تیم ها به منظور آمادگی بیشتر در مسابقات دوستانه شرکت کردند که این قضیه، کار را برای بازکنان و سرمربی جوان تیم راه‌یاب ملل سخت تر کرده است و در کوتاه ترین زمان ممکن، صادقیانی با تعدادی از بازیکنان انتخاب شده و بدون جلسه تمرینی باید به مصاف فولاد سیرجان برود.

این تیم در نخستین دیدار خود راس ساعت 16 امروز چهارشنبه 19 شهریورماه در سالن شهید سردار سلیمانی به مصاف تیم فولاد نماینده سیرجان می رود.

گفتنی است؛ سی و سومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران از هشتم آبان‌ ماه سال ۱۳۹۸ با حضور ۱۳ تیم پیکان، کاله مازندران، سایپا تهران، شهرداری ارومیه، شهداب یزد، خاتم اردکان، شهرداری گنبد، شهرداری ورامین، فولاد سیرجان ایرانیان، فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، پیام خراسان، راه‌‌یاب ملل مریوان و شهروند اراک آغاز شد.

در یازدهم اسفندماه، نشستی جهت بررسی ادامه لیگ برتر والیبال مردان برگزار شد و در آن رای به بسته شدن پرونده این رقابت‌ها در سال ۹۸ گرفته شد.

 همچنین در این نشست مقرر شد که تیم‌های اول تا سوم لیگ برتر سال ۹۷ در اولویت اعزام به مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا قرار گیرند، اما بحران کرونا تمامی مسابقات والیبال آسیا از جمله قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا را لغو کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز